CCOO critica un article que alerta dels suposats “problemes” per la feminització de les professions sanitàries

Publicat a ‘Diario Médico’, el passat 18 de juny

Les secretaries de la Dona de CCOO de Catalunya i de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya exigeixen una rectificació als responsables de l’enfocament profundament masclista de l’article “La crisis agudiza los problemas de la feminización”, publicat a Diario Mèdico el 18 de juny d’enguany.

L’article en qüestió recull les manifestacions de José Maria Lailla, president de la Societat Espanyola de Ginecologia i Obstetrícia (SEGO) i cap del Servei de Ginecologia i Obstetrícia de l’Hospital Sant Joan de Déu d’Esplugues; Serafín Málaga, president de l’Associació Espanyola de Pediatria; i Javier Salvador, president de la Societat Espanyola d’Endocrinologia i Nutrició; que expressen el gran problema logístic que suposa la feminització de les diferents especialitats: les dones metgesses són les que agafen els permisos de maternitat, lactància, cura de fills i familiars… molt per sobre que els seus companys metges. Segons els entrevistats aquest “problema” s’agreuja amb la crisi i la dificultat de substituir el personal. La solució a aquesta situació passaria, segons ells, per restringir l’accés a tantes dones a les places MIR de cada especialitat, accés que actualment dóna l’acreditació d’una major preparació en un examen. El Sr. Lailla apunta sense embuts la seva preferència pels homes a l’hora de contractar.

CCOO vol manifestar que la necessitat de conciliar la vida familiar i laboral és encara, a la nostra societat, una qüestió de dones treballadores, i això sí que és un greu problema. La corresponsabilitat dels homes en les tasques reproductives encara és un repte, i hem de fer esforços per aconseguir-la, no per culpabilitzar les dones pel fet de carregar amb la major part del treball que sosté la vida. Que la discriminació per raó de sexe és un delicte que atenta greument contra els drets fonamentals de la persona, tipificat al Codi Penal. Que les retallades en sanitat no poden justificar que no se substitueixin les persones treballadores quan és necessari, ni que no es pugui gaudir dels drets conquerits fa molt temps i amb molts esforços, ni l’excusa perfecta per apartar les dones de professions que tradicionalment havien estat d’homes.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 de juny de 2012