CCOO de Catalunya s’adhereix a les mobilitzacions pel dret de les dones a l’avortament

Resolució aprovada en la VII Escola d’Estiu de Gènere organitzada per la Secretaria de la Dona del sindicat

Adjuntem resolució aprovada en la VII Escola d’Estiu de Gènere, organitzada per la Secretaria de la Dona de CCO de Catalunya ahir dimecres 13 de juny, a la seu del CTESC:

La VII Escola d’Estiu de Gènere de la Secretaria de la Dona de CCOO de Catalunya manifesta que:

Ens trobem davant d’un atac als drets regulats per la Llei de salut sexual i reproductiva i per a la interrupció voluntària de l’embaràs, ja que el decret sanitari que elimina l’accés a l’atenció sanitària a certs col·lectius ha deixat sense finançament, per part de la sanitat pública, els avortaments de dones immigrants en situació legal irregular, fet que es contradiu amb l’aplicació de la Llei; volem també remarcar que encara no hi ha un desplegament complert d’aquesta Llei; alguns aspectes com els preventius no s’han desplegat, hi ha una diferent aplicació segons territoris i comunitats i la mateixa Llei està en perill -segons les declaracions del ministre de Justícia-.

CCOO de Catalunya defensem la importància d’aquesta Llei i no acceptem cap pas enrere. Ens adherim a les mobilitzacions de rebuig de la limitació de drets de les dones que han convocat, per al 21 de juny, la Campanya pel Dret a l’Avortament i la Xarxa de Dones per la Salut a Catalunya i altres organitzacions a l’Estat espanyol. També fem una crida  a participar a les mobilitzacions que hi haurà a finals de setembre en commemoració de la Diada Internacional pel Dret a l’Avortament.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 de juny de 2012