CCOO celebra el 40è aniversari del Conveni de la construcció i el 25è aniversari de la Fundació Laboral de la Construcció

Demà dimarts, 23 d’octubre, a partir de les 11.00 hores, a la sala d’actes de la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa)

Demà dimarts, 23 d’octubre, a partir de les 11.00 hores, tindrà lloc, a la sala d’actes de la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa), la celebració del 40è aniversari del Conveni de la construcció (primer conveni de la construcció després de la legalització de les centrals sindicals) i el 25è aniversari de la Fundació Laboral de la Construcció.

L’acte, amb diferents intervencions, acabarà a les 12.30 hores amb la cloenda a càrrec de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya; Vicente Sánchez, secretari general de la Federación estatal de Construcción y Servicios de CCOO, i Aurora Huerga, secretària general de la Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya.

Amb aquesta celebració es vol destacar la importància de la vigència de la negociació col·lectiva, brindar un reconeixement i un agraïment als homes i dones que van fer possible les conquestes democràtiques, i reivindicar un model de negociació basada en la participació dels treballadors i treballadores de manera molt activa, conjugant negociació amb pressió.

El Conveni de la construcció de Barcelona del 1978 va ser negociat per cinc centrals sindicals (CCOO, UGT, USO, SU i CSUT) amb una comissió negociadora de 3 persones per central i 30 delegats triats des d’una comissió de seguiment, la Comissió dels 200, que eren delegats escollits en assemblees de diferents comarques. Després d’un procés de mobilitzacions amb vagues i concentracions, el conveni es va signar el 27 de juliol del 1978 a la seu del Govern Civil de Barcelona, únicament per CCOO, amb l’aval del 90% de la Comissió dels 200.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 d’octubre de 2018