contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

Una delegació del sindicat encapçalada pel seu secretari general, Javier Pacheco, s'ha reunit avui a Barcelona

CCOO de Catalunya trasllada a la consellera de Cultura, Laura Borràs, que per transmetre el valor cultural d'un país com Catalunya és necessari reforçar i donar suport a les entitats culturals i els professionals que hi treballen

En una reunió feta avui dimecres, 25 de juliol, al Departament de Cultura a Barcelona, el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, ha compartit amb la consellera de Cultura de la Generalitat, Laura Borràs, un conjunt de reflexions sobre els valors culturals i la seva relació històrica amb el treball. Pacheco ha fet èmfasi en la necessitat de recuperar les polítiques i els recursos per la recuperació de la memòria històrica, que, en la vessant del treball, tenen un protagonisme cabdal.

En aquest sentit, CCOO de Catalunya ha recordat a la consellera que l’Arxiu Històric del sindicat és un dels arxius més ben documentats de la història del treball i del sindicalisme de Catalunya, i que està a disposició de les polítiques culturals del país.

El sindicat també ha fet palesa la voluntat de treballar conjuntament amb la Generalitat per reforçar els lligams de la cultura amb les noves formes de treball i de relació del treball amb la societat. La Fundació Cipriano García, nom en recordatori d’un històric sindicalista de CCOO, es dedica intensament a aquestes tasques, amb iniciatives que connecten la poesia, la fotografia, la literatura, la música, la reflexió, l’estudi i la investigació d’arrels històriques i culturals amb el treball.

En la reunió, CCOO ha volgut deixar clar el seu compromís amb els professionals de la cultura en tots els seus sectors, denunciant les condicions precàries que pateixen la majoria, la manca de recursos de les entitats i les empreses culturals en gran part i la necessitat de trobar un marc de consens amb el sector per posar la cultura al nivell que li correspon, i, als professionals, garantir-los les condicions dignes de treball i de vida en un marc regulat de condicions laborals.

El sindicat s’ofereix a col·laborar amb les institucions i les entitats per corregir les precàries condicions en què el món de la cultura transita d’una manera molt injusta.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 de juliol de 2018