CCOO de Catalunya i l’Associació de Treballadors Pakistanesos promouen la campanya «En català, tu hi guanyes!», adreçada als establiments comercials pakistanesos

Des de la seva creació, l’Associació de Treballadors Pakistanesos ha tingut com un dels seus objectius principals potenciar la inserció en la societat catalana dels ciutadans pakistanesos. És en aquesta línia d’actuació que aquesta associació, conjuntament amb CCOO de Catalunya ‘amb qui té signat un conveni de col·laboració-, engega la segona fase de la campanya «En català, tu hi guanyes!», en el marc de la campanya del mateix nom promoguda per la Generalitat de Catalunya, per tal que els comerços pakistanesos, com una forma més d’integració social, utilitzin el català com a llengua vehicular en la seva relació amb els seus clients.

La campanya ofereix als propietaris d’establiments comercials i als seus treballadors i treballadores, entre d’altres, assessorament per redactar els menús o qualsevol altre escrit a disposició del públic (retolació interna, noms dels productes…) en català; assessorament legal sobre aspectes relacionats amb l’aplicació de la Llei de política lingüística en l’àmbit comercial; informació sobre com aconseguir formació de català; possibilitat de practicar el català amb algú que ja el parla, en el marc de la campanya de voluntariat lingüístic, i materials de suport (vocabularis, manuals de conversa, adhesius…).

Els materials de difusió de la campanya consisteixen en cartells, tríptics i adhesius de sensibilització, i en davantals amb el lema de la campanya en urdú i en català. A més, també es reparteixen els materials elaborats per la Secretaria de Política Lingüística en el marc de la campanya adreçada a promoure l’ús del català en els establiments comercials.

Aquesta campanya compta amb el suport de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, d’Òmnium Cultural, i, com a novetat en aquesta segona fase de la campanya, del Consorci per a la Normalització Lingüística.