CCOO i la resta de les entitats de Somescola convoquen concentracions en defensa del model d’escola catalana i contra els atacs a la llengua catalana

Demà dimecres, 28 de febrer, a les 18.00 hores, davant els ajuntaments de tot el país

La Federació d’Educació de CCOO fa una crida a sortir al carrer per defensar el model d’escola catalana davant dels atacs que està rebent el nostre sistema d’immersió lingüística. La comunitat educativa, de manera unitària i en el marc de Somescola, convoca concentracions a les places dels ajuntaments de tot Catalunya, amb el lema “Protegim el model d’escola catalana”, demà dimecres, 28 de febrer, a les 18.00 hores.

Davant les declaracions de membres del Govern espanyol, segons els quals s’utilitzaria l’actual vigència de l’article 155 per imposar un formulari on s’hauria de triar l’idioma d’escolarització de l’alumnat al sistema educatiu català, la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya entén que aquesta mesura suposaria afegir una nova segregació, la lingüística, a les que ja pateix actualment el nostre sistema educatiu, fruit de dècades de polítiques neoliberals i conservadores. Aquesta nova segregació, com tota la resta, recauria principalment sobre les filles i els fills de la classe treballadora.

CCOO vol deixar palès que el model d’immersió lingüística ha demostrat la seva eficàcia pedagògica i social durant més de 30 anys, i l’alumnat ha sortit amb un nivell competencial en les dues llengües cooficials. Només decisions polítiques orientades a adoctrinar de manera autoritària i artificial l’escola catalana poden explicar l’intent de posar-hi punt i final.

CCOO entén que la defensa del nostre model de convivència lingüística a l’escola és una tasca per a tota la comunitat educativa i tot el país. Impulsarem la màxima unitat a totes les mobilitzacions i defugirem de qualsevol intent de limitar-la en funció d’opcions polítiques, per molt legítimes que siguin.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de febrer de 2018

Agenda:
Dimecres, 28 de febrer, de 2018
a les 18.00 hores
Davant els ajuntaments de tot el país