contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

Amb el treball titulat 'La división social y sexual del trabajo en transformación. Un análisis de clase en un contexto de crisis'

Núria Sánchez Mira guanya la quarta edició del Premi Ángel Rozas a la recerca en ciències socials, promogut per la Fundació Cipriano García-CCOO de Catalunya

Dels treballs presentats a la quarta convocatòria del Premi Ángel Rozas de la Fundació Cipriano García-CCOO de Catalunya a la recerca en ciències socials per a investigadors i investigadores novells, n’ha resultat guanyador 'La división social y sexual del trabajo en transformación. Un análisis de clase en un contexto de crisis’, de Núria Sánchez Mira.

Es tracta d’una recerca sociològica que té per objectiu analitzar, en l’actual context de crisi, les importants transformacions en la divisió social i sexual del treball que estan tenint lloc en aquest país, particularment pel que fa als patrons d'ocupació de les parelles, que s'haurien concretat en un important auge del doble ingrés. Aquest treball s'interessa per analitzar aquests canvis, partint de la llar com a espai central d'anàlisi, i fixant-se tant en els desenvolupaments esdevinguts durant el període d'expansió econòmica com en l'impacte de la crisi iniciada el 2008. No només constitueix una preocupació central de la investigació l'estudi de les relacions de gènere, sinó que també ho és el desentranyar la manera en què l'eix de classe social travessa aquesta problemàtica.

El jurat, presidit per Josep Fontana, historiador i professor emèrit de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i format per Xavier Folch, editor; Rosa Sans, directora de la Fundació Cipriano García; Josep M. Vallès, catedràtic de Ciència Política i de l’Administració de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), i Maite Vilalta, doctora en Ciències Econòmiques i professora d’Hisenda Pública de la Universitat de Barcelona (UB), ha apreciat la gran qualitat de tots els treballs presentats.

La Fundació Cipriano García-CCOO de Catalunya promou aquest premi, amb caràcter biennal, amb l'objectiu de reconèixer la millor recerca desenvolupada en els diferents àmbits de les ciències socials sobre el món del treball. Aquesta quarta edició té un únic premi consistent en la publicació i la distribució del treball guanyador.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de novembre de 2016