CCOO participa en l’homenatge a Antonio Ruiz Villalba, treballador de SEAT assassinat per la policia franquista fa 45 anys

Demà dimarts, 18 d’octubre, a partir de les 12.00 hores

Demà dimarts, 18 d’octubre, tindrà lloc l’homenatge a la memòria d’Antonio Ruiz Villalba, treballador de la SEAT que va caure mortalment ferit pels trets de la policia franquista durant l’ocupació de la fàbrica en defensa dels drets sindicals i la dignitat i la llibertat de la classe obrera. D’això fa 45 anys.

El 18 d’octubre del 1971, el governador civil de Barcelona, Tomás Pelayo Ros, va ordenar a la policia que desallotgés els ocupants. La policia franquista va intervenir brutalment per desallotjar la Zona Franca amb cavalls, pistoles, gasos i metralladores. Desenes de treballadors van ser ferits, centenars van ser detinguts i, a conseqüència dels trets de la policia, va morir el treballador Antonio Ruiz Villalba.

A les 12.00 hores hi haurà l’ofrena floral davant la placa commemorativa al recinte dels aparcaments de SEAT a la Zona Franca de Barcelona, al carrer d’Antonio Ruiz Villalba, número 51, al costat de Catalunya Wagen SEAT, i a les 13.00 hores s’inaugurarà el passatge Ruiz Villalba, jardins de l’Arboleda, darrere de l’escola SEAT. El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, participarà en aquests actes acompanyat del secretari general de CCOO d’Indústria de Catalunya, Javier Pacheco.

Aquest acte està organitzat pel Memorial Democràtic dels Treballadors de SEAT i l’Ajuntament de Barcelona – Districte Sants-Montjuïc, amb el grup de treball de Memòria Històrica del Districte.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 d’octubre de 2016