CCOO celebra el 40è aniversari de la històrica Assemblea de Barcelona en la qual l’organització es va constituir com a sindicat

Dilluns 11 de juliol, actes a Barcelona (Església de Sant Medir i antiga Fabra i Coats), amb presència d’Ignacio Fernández Toxo, Joan Carles Gallego, Antonio Gutiérrez, Ada Colau o Owen Jones, entre d’altres

Dilluns, 11 de juliol, es compliran 40 anys de la històrica Assemblea de Barcelona, que va tenir lloc a l’Església de Sant Medir i en la qual CCOO, moviment sociopolític, es va constituir com a sindicat, encara en la clandestinitat. Per a commemorar-ho, durant tot el dia es faran els següents actes al matí (Església de Sant Medir al barri de Sants) i a la tarda (antiga Fabra i Coats al barri de Sant Andreu):

– 10.30 h. Visita i acte de reconeixement sota la placa dedicada a l’històric sindicalista Cipriano Garcia, al costat de la porta de Can Batlló, darrera de l’Església de Sant Medir (c/ Mossèn Amadeu Oller).

– 11 h. Al teatre de l’Església de Sant Medir (c/ Constitució, 17), al mateix lloc on es va fer l’Assemblea fa 40 anys, es reunirà el Consejo Confederal de CCOO d’Espanya sota la direcció d’Ignacio Fernández Toxo, secretari general. La reunió tindrà un únic punt de l’ordre del dia: convocar l’11è Congrés de CCOO d’Espanya (per al juny de 2017).

– 12.15 h. A la mateixa Església de Sant Medir, Ignacio Fernández Toxo atendrà als mitjans de comunicació per explicar la convocatòria del congrés de CCOO d’Espanya.

– 12.30 h. Al mateix teatre de l’Església de Sant Medir, conferència del periodista i escriptor britànic Owen Jones.

– 17.30 h. Acte institucional a l’Espai Josep Bota del Centre Cultural Can Fabra (antiga Fabra i Coats), al c/ Sant Adrià, 18, que comptarà amb diferents intervencions històriques, vídeos, etc. Entre les intervencions, cal destacar les d’Ada Colau, alcaldessa de Barcelona; Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya; Ignacio Fernández Toxo, secretari general de CCOO, o Antonio Gutiérrez, exsecretari general de CCOO i que va estar present a l’Assemblea de fa 40 anys (es preveu finalitzar a les 19.30 h).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de juliol de 2016