Els músics s’uneixen per impulsar un sindicat del sector

CCOO dóna suport a l’Assemblea pública de la Unió Estatal de Sindicats de Músics, Intèrprets i Compositors

El passat dia 4 de juny a les portes del Fòrum de Barcelona i coincidint amb l’última jornada del Festival Primavera Sound, es va convocar la primera Assemblea pública de la Unió Estatal de Sindicats de Músics, Intèrprets i Compositors.

La reconeguda precarietat dels treballadors i les treballadores de la música ha fet que músics de tot el territori, associacions i sindicats hagin unit les seves forces per començar a posar els fonaments d’un futur sindicat transversal que lluiti i defensi els seus drets laborals.

L’Assemblea pretén trobar moviments anàlegs a la resta d’Espanya, i es marca diversos objectius a curt, mitjà i llarg termini, com l’elaboració d’un conveni per a músics, a la imatge del conveni d’Audiovisual.

El Sector de Mitjans de Comunicació, Cultura, Oci i Esport de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya dóna suport a la finalitat d’aquesta Assemblea i es brinda a col•laborar en tot allò que sigui necessari. CCOO vol aprofitar per denunciar la precarietat, les pràctiques fraudulentes en els contractes i la negació dels drets laborals dels professionals de la música.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de juny de 2016