contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

Segons l'Enquesta d'estructura salarial del 2013, es confirma la tendència d'augment de la bretxa salarial entre homes i dones

Taller de CCOO sobre la bretxa salarial al V Congrés estatal d'economia feminista de Vic

La bretxa salarial entre homes i dones torna a pujar a Catalunya segons l’Enquesta d’estructura salarial del 2013, feta pública el 24 de juny de 2015. La bretxa salarial anual és del 25,1%: les dones cobren de salari brut anual 6.943,75 € menys que els homes.

És cert que la baixada dels salaris l’han patit tant homes com dones, però aquesta baixada ha estat desigual. El salari brut anual dels homes ha baixat un 0,55% i el de les dones un 0,9%; això ha fet que la diferència salarial entre dones i homes augmenti.

Tal com CCOO denunciàvem ja l’any passat, la baixada de la bretxa salarial va respondre a un empitjorament de les condicions de treball dels darrers anys i no a una millora en la lluita cap a la igualtat real en les relacions laborals i condicions de treball de dones i homes.

CCOO ens plantegem acabar amb la bretxa salarial lluitant per aconseguir una ocupació de qualitat i digna per a homes i dones, i incidint en la negociació col·lectiva en la aplicació de mesures d’igualtat a totes les empreses i en l’impuls en la negociació dels plans d’igualtat que incloguin mesures d’acció positiva, definició i estructuració dels complements salarials, valoracions de llocs de treball no discriminatoris que incloguin la perspectiva de gènere.

I amb aquesta perspectiva, la Secretaria de la Dona i de Cohesió Social de CCOO de Catalunya participarà en el V Congrés estatal d’economia feminista, els propers dies 3, 4 i 5 de juliol a Vic. El congrés abordarà tots aquells temes de rellevància per a l'economia feminista, tot i que l'anàlisi feminista de l'actual crisi sistèmica i multidimensional serà, de nou, objecte d'especial interès. El congrés està estructurat en tres blocs: 1) comunicacions, 2) formacions i 3) acció i debat polític.

En aquest marc, demà divendres dia 3, a les 9.30 h al campus Torre dels Frares de la Universitat de Vic, la Secretaria de la Dona i de Cohesió Social de CCOO realitzarà un taller per tractar la bretxa salarial, en el qual proposarem posar en comú coneixements, experiències i propostes, per a concretar, des d’una visió sindical i feminista, la superació d'aquesta desigualtat i discriminació en l'àmbit laboral.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 de juliol de 2015