Homenatge al dibuixant i humorista el Perich

Demà dimarts, 12 de maig, a les 18.00 h, a la seu de CCOO

La Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya organitza demà un acte d’homenatge al dibuixant i humorista Jaume Perich, el Perich, en el vintè aniversari de la seva mort.

El seu humor, malgrat la seva aparent senzillesa, era fruit d’un intens procés d’elaboració. El seu sentit comú, reconvertit en ironia, treballava sobre la realitat social, sobre les seves contradiccions, sobre les múltiples manifestacions de l’absurd que es donaven en la nostra anormal normalitat. Li pertanyen un bon grapat de frases corrosives sobre la desigualtat i el desvergonyiment dels poderosos. La seva mirada analítica no es perdia en la superfície del moment o de la situació, sinó que aprofundia en el situació particular per evidenciar el seu sentit general. Aquest exercici intel·lectual, allunyat del missatge primari i de la cerca de reaccions empàtiques simplistes, és el que va diferenciar qualitativament l’humor de Jaume Perich i el que el manté viu en el present.

A l’acte participaran els dibuixants Alfons López i L’Avi, i el crític d’art i periodista Josep Maria Cadena. Tindrà lloc demà dimarts, 12 de maig, a les 18.00 hores, a la sala 42 de la seu de CCOO de Catalunya, a Via Laietana, 16, de Barcelona.

La invitació de demà es pot consultar a internet:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 de maig de 2015