contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

Davant la presentació d'un recurs per part del Ministeri d'Educació contra les normes de preinscripció escolar a Catalunya que suposaria la repetició de les matrícules

CCOO de Catalunya denuncia l'atac al model d'immersió català per part del ministre Wert

CCOO considera que la denúncia del Ministeri d'Educació contra les normes de preinscripció escolar a Catalunya és una clara provocació a la comunitat educativa i a la societat catalana en general. El nostre model d’immersió ha demostrat al llarg del anys que els resultats respecte a l’assoliment del castellà és similar al del català i al de l’alumnat de la resta de l’Estat espanyol.

Segons declaracions del Ministeri, “a Catalunya, el sistema d’immersió lingüística no planteja cap problema, però s’ha portat a l’extrem”. Aquestes afirmacions manifesten la seva actitud bel·ligerant i el poc respecte cap a la llengua catalana. Evidencien una intenció perversa de crear un discurs tòxic i corrosiu al voltant d’una de les senyes d’identitat més profundes i humanes que conformen una comunitat, com és la seva llengua.

El recurs pretén comparar la càrrega lectiva de les llengües amb les llengües estrangeres i es denuncia manca de respecte a les famílies.

Per CCOO de Catalunya, la fragmentació dels sabers, la parcialització del coneixement, el fet que no es prevegi l’atenció a la diversitat i la negació de l’escola inclusiva que aplica el ministre Wert són una autèntica manca de respecte a les famílies, a l’alumnat i al professorat.

Posar el focus en el català és encendre la flama de la discòrdia; precisament la Lomce el que fa és no deixar temps per treballar aspectes com el de la convivència, no potencia la tutoria com a eina fonamental del professorat per fer vincle amb l’alumnat i no preveu la cooperació. Contràriament, potencia la competició permanent, l’excel·lència i l’emprenedoria, tots ells conceptes originals del món dels negocis, que és el que el Govern del PP vol fer amb l’educació pública: un negoci per a uns quants.

És per això que CCOO denuncia l’actitud bel·ligerant davant un conflicte inexistent a Catalunya sobre la llengua castellana, reivindica el model d’immersió català com un model consensuat, i eficaç, defensa l’escola pública catalana i de qualitat, i coordinarà les accions pertinents davant d’aquestes accions en el marc unitari de SOMESCOLA.

Oficina de premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 6 de maig de 2015