CCOO commemora el seu 50è aniversari a Osona

Demà divendres, 17 d’abril, a Manlleu (11 h) i a Vic (19 h)

CCOO de Catalunya es va constituir el 20 de novembre del 1964, en les difícils condicions de repressió de la dictadura, a l’església de Sant Medir de Barcelona, on es van reunir 300 sindicalistes, homes i dones. Per commemorar aquesta data, a partir del 20 de novembre del 2014 i fins al Primer de Maig del 2015, el nostre sindicat està realitzant actes de commemoració arreu de Catalunya.

A la comarca d’Osona van ser diferents llocs i grups els que van crear les primeres Comissions d’Obrers i Obreres que negociaven amb l’empresa: Girbau, Gimbert… o l’església del Remei són referents històrics per al sindicalisme. Per aquest motiu, s’han organitzat diferents activitats demà divendres, 17 d’abril del 2015.

Al matí, al Museu Industrial del Ter, de Manlleu (passeig del Ter, 2), es farà una recepció i una visita guiada pel museu, a les 11 hores. Després, a les 12 hores hi haurà un testimoniatge sindical amb el muntatge i la projecció de l’audiovisual “Història de CCOO a Osona”, la lectura de versos de Martí i Pol, el testimoni de sindicalistes de diferents etapes, i els parlaments institucionals de Gonzalo Plata, secretari general de CCOO del Vallès Oriental – Maresme – Osona; Pere Prat, alcalde de Manlleu, i el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego. En acabar l’acte, sobre les 13 hores, s’atendrà els mitjans de comunicació.

A la tarda, al Centre Cívic Can Pau Raba, de Vic (raval Cortines, 24), es farà, a les 19 hores, la festa de celebració dels 50 anys amb els concerts d’AAsometric i Guillem Roma. Entre ambdós concerts es realitzarà un acte de reconeixement a diferents persones que anònimament han participat en la lluita obrera comarcal. Comptarem amb les sindicalistes Mònica Vàzquez i Rosa Recio; la membre de l’Executiva comarcal i responsable d’Institucional a Osona, Estíbaliz Pous; el membre de l’Executiva comarcal i responsable comarcal, Miguel Sànchez; el secretari de Cultura i Cooperació, Quim Fornés, i el secretari general de CCOO del Vallès Oriental – Maresme – Osona, Gonzalo Plata. Al llarg de l’acte es podrà atendre els mitjans de comunicació.

Barcelona, 16 d’abril de 2015