CCOO reivindica la lluita de la Roca Umbert a l’acte de celebració del 50è aniversari a Granollers

A l’acte, on es reivindicarà la perspectiva femenina als conflictes laborals al llarg de la història, hi assistiran l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, i el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego

Al Nadal del 1977, els dies 22, 23 i 24 de desembre, gairebé la totalitat de la plantilla de Roca Umbert es va tancar dins la fàbrica. La Roca Umbert, fàbrica tèxtil centenària, a Granollers, Sant Feliu de Codines i la Batllòria, tenia una plantilla molt nombrosa. L’any 1977 a Granollers, la factoria principal, hi treballaven 510 persones, la majoria dones, que cobraven menys que els homes; amb jornades llargues i feixugues, amb condicions inadequades de seguretat i salut laboral. L’empresa va iniciar un procés de reestructuració que comportava l’acomiadament de més del 80% de la plantilla. El conflicte es tancà amb un acord amb els sindicalistes de l’empresa (molts d’ells actuaven a la clandestinitat), que va permetre salvar 200 llocs de treball.

Demà divendres, 13 de març, des de les 11 fins a les 13 hores, CCOO del Vallès Oriental-Maresme-Osona realitzarà els actes de celebració del seu 50è aniversari a Granollers.

L’acte es durà a terme al recinte de la Roca Umbert. S’iniciarà a la sala d’actes del Centre Tecnològic i Universitari de Granollers (CTUG), i es clourà amb una visita comentada a la tèrmica. A banda dels parlaments dels secretaris generals de CCOO Catalunya, Joan Carles Gallego; de CCOO del Vallès Oriental – Maresme – Osona, Gonzalo Plata, i de l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, també es realitzarà una tertúlia amb sindicalistes que han protagonitzat la història de lluita obrera a la comarca i del propi conflicte a la Roca Umbert, on les dones jugaren un important paper.

És per tot això que us convoquem a les 11 hores del divendres 13 de març, a la Sala d’Actes del CTUG (c/ Mare de Déu de Montserrat, 36, Granollers).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de març de 2015