Nàdia Varo: “Gènere, dones i sindicalistes” a l’Speakers’Corner

Amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones

Amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, la historiadora Nàdia Varo ens ha presentat el llibre ‘Las militantes ante el espejo. Clase y género en las CCOO del área de Barcelona (1964-1978)’.

Les dones a Comissions Obreres van participar des de la seva fundació, en plena dictadura. Malgrat això, la seva contribució a la consolidació del moviment obrer i el creixement molt acusat de la conflictivitat laborar en molt poques ocasions van reflectir-se a la premsa i a la propaganda obrera de l’època. Aquesta organització, com havien fet moltes altres al llarg de la història del moviment ober, identificava la classe obrera amb els treballadors industrials homes. Aquest llibre estudia l’actuació femenina en el moviment sindical i, sobretot, com va ser percebuda pels membres varons del mateix moviment. I ens ofereix una interpretació acurada de la visió de les pròpies dones militants sobre la seva trajectòria personal, laboral i sindical.

L’acte s’ha fet com a sessió Speakers’ Corner al Museu d’Història de Catalunya a Barcelona, el dimecres 11 de març de 2015 a les 18.30 h. A més de l’autora de l’estudi, hem comptat amb la presentació de Jordi Mir, professor associat de la Universitat Pompeu Fabra i responsable del Centre d’Estudis sobre els Moviments Socials.

Feu clic per veure:
-la
invitació
-el vídeo de les intervencions

(per visualitzar correctament
aquests vídeos els has d’obrir des dels navegadors MOZILLA o
INTERNET EXPLORER). T’expliquem com pots fer-ho en aquest
breu tutorial

En cas de dubte, pregunteu a: [email protected]