contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

Les federacions d'Educació de CCOO del País Valencià, Catalunya i les Illes mostren el seu rebuig a la Llei de símbols de les Illes Balears

Aquest 20 de gener ha entrat en vigor a les Illes Balears la repressiva Llei de símbols, per la qual els directors dels centres educatius han de notificar a la Conselleria qualsevol expressió de llibertat que vegin a les façanes dels centres educatius.

Per si no fos suficient amb la Llei -que fins i tot, per iniciativa de la FAPA de Mallorca, hem denunciat davant el relator de l’ONU-, ara, el decret que el desenvolupa arriba a imposar que ni les llaçades aprovades pels ajuntaments, ni quatribarrades, ni el color groc, ni algunes cançons, puguin (possiblement) adornar les façanes de les nostres escoles o afavorir l’ambient dels nostres centres, sota pena de fins a 10.000 €. Mireu si el PP valora la llibertat d'expressió que li posen el preu més alt possible.

Animem els centres (així com docents i famílies) a continuar fent ús de les seves façanes com fins ara, i recordem que existeix un calendari pedagògic al qual els docents tenim l'obligació d'atendre, i és per això que sempre ho hem expressat públicament: el 30 de gener és el Dia de la Pau i sempre s'han penjat llençols blancs contra les guerres, el carnestoltes, la setmana cultural, el Nadal...

Des de la FE de CCOO no hem entès mai com el Govern Balear dedica temps i esforços a atacar les llibertats, i recorda un altre cop a la Conselleria d’Educació que aprofiti les visites que ja té programades per eradicar els llaços per atendre primer els desperfectes i la manca de personal.

Asèptics, incolors i insípids. Així ens vol el PP. De la mateixa forma que han imposat el contingut mercantilista, competitiu i segregador amb la LOMCE i el nyap del TIL, ara ens redecoren i donen forma als exteriors que, sens dubte, sempre han volgut controlar. Saben que l'educació és perillosa per aconseguir els seus objectius pel control de la població i de les nostres butxaques. En aquest cas, el mecanisme de control és pervers: demanar una sol·licitud detallada al director general amb un estudi tècnic i, si no està clar, es reuneix l’òrgan censor, altrament dit: COMISSIÓ D'ÚS DE SÍMBOLS NO INSTITUCIONALS.

Des de la FE de CCOO de les Illes, del País Valencià i de Catalunya ja treballem en clau de #ResistènciaIndefinida i amb #XarxaSolidaritat. No ens queda més que treballar unitàriament.
No hi ha més aprenentatge que el de la lluita organitzada i participativa. No hi ha més ensenyament possible que el que ens atorga la llibertat aconseguida dia rere dia.

Llei de símbols:

Decret desenvolupament (esborrany):