Àudio de les conferències sobre ‘Economia i política, les dues cares de la crisi’

Per una democràcia radical

Per una democràcia radical

1a. Taula: Crisi econòmica i alternatives: Les polítiques d’austeritat que s’estan aplicant han accentuat la crisi. Però, podem trobar mesures que permetin redreçar la situació i crear ocupació?

– dimecres 27 de novembre de 2013

Ponents:

* Albert Recio: professor del Departament Economia Aplicada de la UAB.

* Juan Tugores: catedràtic de teoria econòmica de la UB.

Moderador: Agustí Colom, professor de teoria econòmica de la UB.

Registre sonor

2a. Taula: Crisi del règim polític i reforma de l’Estat: Formular les bases per unes noves relacions polítiques institucionals de l’Estat i possibilitats d’una reforma constitucional que doni cabuda a les demandes d’un Estat federal o amb elements confederals.

– Dia i hora: dimarts 3 de desembre de 2013

Ponents:

– Miquel Caminal: catedràtic de ciència política de la Universitat de Barcelona.

– Gerardo Pisarello: professor titular de dret constitucional en la UB i vicepresident de l’Observatori de Drets Econòmics, Socials i Culturals (DESC).

Moderador: Jaume Saura, professor de dret internacional de la UB.

Registre sonor

3a. Taula: Per una sortida democràtica de la crisi: Les possibilitats de posada en marxa de polítiques amb suficient radicalitat democràtica capaces de superar la paràlisi actual.

– Dia i hora: dimecres 11 de desembre, a les 18.30

Ponents:

– Josep Fontana: historiador i professor emèrit de la Universitat Pompeu Fabra.

– Joan Subirats: catedràtic de ciència política de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Moderador: Joaquim Sempere, professor emèrit de sociologia de la UB.

Entitats convocants:

ATTAC, ATTAC Acordem, Centre de Treball i Documentació (CTD), Comissions Obreres de Catalunya (CCOO), Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), Front Cívic de Catalunya, Institut de Drets Humans de Catalunya, Observatori de Drets Econòmics Socials i Culturals (DESC) i Revista Mientras Tanto.