contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

La cerimònia d'enterrament tindrà lloc al Tanatori de Tarragona el dimecres 27 de novembre a les 18.00 h

Mor la històrica sindicalista de CCOO Carme Casas, a l'edat de 92 anys

Foto El dimarts 26 de novembre ha mort, a l'edat de 92 anys, la històrica sindicalista de CCOO i fundadora del sindicat a les comarques tarragonines, Carme Casas Godessart. La cerimònia d'enterrament tindrà lloc al Tanatori de Tarragona el dimecres 27 de novembre a les 18 h.

Carme Casas Godessart. Treballadora sanitària i sindicalista (Alcalà de Gurrea, Huesca, 25 d'abril del 1921 - Tarragona, 26 de novembre del 2013). El 1936 va ingressar a les JSU d’Almacelles (Lleida). En finalitzar la guerra es va exiliar a Lagogne (França). Va participar a la resistència al costat del militant comunista i guerriller antifranquista Cristino García Granda. La persecució de la Gestapo la va fer tornar a Espanya el 1948. Va residir primer a Saragossa, on es va encarregar d’organitzar el PCE del sector d’Aragó, de la Rioja i de Navarra. En aquesta zona es va produir una caiguda molt important l’any 1945, fet pel qual la Carme va haver de traslladar-se a Madrid, on va ser detinguda el setembre. Empresonada a la Presó de Predicadores (Saragossa), va sortir en llibertat provisional el 1947. Es va instal·lar a Tarragona, on el seu marit, Leandre Saún, militant comunista represaliat també pel franquisme, que va sortir de la presó uns anys després que se’l commutés una condemna de pena de mort. La Carme va organitzar el PSUC al sud de la província de Tarragona. El 1962 va tornar a França per enllaçar i coordinar el PSUC de Tarragona i comarques amb la direcció del partit a París. El 1948 va trobar la primera feina estable, i va treballar a la Clínica Monegal fins al 1956. L’any 1967 va entrar a l’Hospital Joan XXIII de Tarragona, on va ser enllaç sindical (1973). Des dels seus inicis, cap el 1966, va participar en la creació de les CCOO tarragonines així com en la seva coordinadora local. Ha estat, juntament amb el seu marit, Leandre, ja desaparegut, una de les persones que ha representat més activament la recuperació de la “memòria històrica”, formant part, com a presidenta, de l’Associació d’Antics Guerrillers de Catalunya. L’any 2009 va presentar-se públicament el llibre sobre les seves vides Leandre Saún y Carmen Casas. Organización política clandestina en la Zaragoza de los años 40, dels historiadores Irene Abad i Iván Heredia.

Font: Biografies Obreres de l’Arxiu Històric de CCOO de Catalunya (Fundació Cipriano García)

Feu clic per veure:
-el vídeo 'Sentit de responsabilitat' (usuari vimeo 'elcangrejo')
-el vídeo 'Sentit comú' (usuari vimeo 'elcangrejo')

26/11/2013

Cercador