Acte d’homenatge a Santiago Carrillo

Intervenció de Joan Carles Gallego a l’acte d’homenatge a Santiago Carrillo organitzat per la Comissió Organitzadora Homenatge a Santiago Carrillo, amb el suport de la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya i la Fundació Utopia – Joan N. García Nieto. El sentit de l’acte és recordar des de l’ara i aquí els forts lligams de simpatia i comprensió que al llarg de gairebé un segle hi ha hagut entre Santiago Carrillo i Catalunya. La comprensió dels drets nacionals del nostre país ha estat una constant en la seva llarga trajectòria política, diferenciant-se de les actituds d’altres líders polítics de l’Estat. L’homenatge pretén realçar la seva aportació històrica al pensament polític de l’esquerra espanyola i europea. Un pensament de llarg recorregut que brilla encara més en aquests temps dominats per la immediatesa. Aquest homenatge neix de gent amb compromís polític i/o sindical, fora del marc orgànic de les organitzacions polítiques i sindicals, i hi participaran diverses personalitats polítiques i sindicals, com José Luis Atienza, Marc Carrillo, Manolo Gómez Acosta, Cesc Castellana, Emilia Briones, Rosa Berrio, Rosa García i Joan Carles Gallego, així com la seva família.