contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

Presentat el dijous 17 de gener al Col·legi d'Advocats de Barcelona

CCOO subscriu el manifest en defensa dels drets i les llibertats de la ciutadania perquè cal un front comú de la societat per defensar els drets fonamentals

Aquest migdia en el Col·legi d'Advocats de Barcelona s'ha presentat un manifest en defensa dels drets i les llibertats de la ciutadania. La iniciativa ha sorgit del col·lectiu Iaioflautes i la Comissió de Justícia i Drets Humans del Col·legi d'Advocats de Barcelona.

El manifest ha estat subscrit, entre d'altres organitzacions, per CCOO, UGT, IAC, ERC, ICV, EUiA, Plataforma per una justícia per a tots, Plataforma Prou Retallades o Plataforma Stop Desnonaments.

En la presentació del manifest s'ha denunciat l'actual situació de retrocés de les llibertats i la pressió governamental per criminalitzar l'activisme compromès amb els drets fonamentals. Les entitats que subscriuen el manifest fan una crida als diferents col·lectius socials amb l'objectiu de forjar un front comú que doni resposta a l'actual escalada repressiva. També s'ha denunciat que el Ministeri de Justícia pretengui aprovar una reforma del Codi Penal dirigida a criminalitzar les accions de protesta civil pacífica, així com la difusió d'aquestes mitjançant les xarxes socials.

S'ha reivindicat el cessament de tota violència policial indiscriminada dirigida contra la població civil, i molt especialment l'ús de bales de goma i gasos lacrimògens pels cossos antiavalots. També s'ha demanat la paralització del projecte de Codi Penal impulsat des del Ministeri de Justícia dirigit per Alberto Ruiz-Gallardón.

CCOO ha subscrit el manifest perquè entén que és necessari realitzar un front comú de la societat per defensar els drets fonamentals, que són aquells inherents a l'ésser humà, i recollits a la Constitució, que es consideren essencials en el sistema polític i estan especialment vinculats a la dignitat humana. És a dir, són aquells drets que dins l'ordenament jurídic gaudeixen d'un status especial quant a garanties de tutela i reforma.

CCOO considera necessari recordar que la Carta dels Drets Fonamentals de la Unió Europea recull en un únic text el conjunt de drets civils, polítics, econòmics i socials dels ciutadans europeus i de totes les persones que viuen en el territori de la Unió.

Aquests drets estan agrupats en sis grans capítols: dignitat, llibertat, igualtat, solidaritat, ciutadania i justícia.

CCOO considera que les propostes i accions que estan duent a terme, tant el Govern de l'Estat com el de la Generalitat, són contràries a la Constitució i a la Carta dels Drets Fonamentals de la UE.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de gener de 2013