40è aniversari de la mostra “Amnistía. Que trata de España” (Milà 1972)

El Museu del Risorgimento de Milà acollirà l’exposició “Arte e solidarietà” del 26 de juny al 10 de juliol

Del 26 de juny al 10 de juliol d’enguany, el Museu del Risorgimento de Milà acull l’exposició “Arte e solidarietà”  que inclou una trentena d’obres d’artistes espanyols, com Picasso, Tàpies, Chillida, Equip Crònica, Juan Genovés o Ricardo Zamorano. Aquestes obres pertanyen a les col·leccions d’art dels sindicats italians GGIL Nazionale, Camera del Lavoro de Milà i de Bologna i la UIL, que van formar part de l’exposició  “Amnistía. Que trata de España” (1 – 15 de març, 1972), organitzada per CCOO amb el suport dels tres sindicats italians. L’exposició es va fer, al Palazzo Reale de Milà,  (actual Museu del Novecento) i posteriorment al Palazzo d’Accursio de Bolonya amb l’objectiu de recollir fons per a les campanyes a favor que el Govern espanyol apliqués una autèntica amnistia per als presos polítics.

L’acte  d’inauguració ha tingut lloc el dimarts 26 de juny, a les 16.30 hores en el marc de la Festa del Lavoro, promoguda per l’Ajuntament de Milà i ha comptat amb la participació de CCOO de Catalunya, CCOO-Barcelonès i la Fundació Cipriano García, a més dels sindicats italians esmentats. Per part de la CONC,  han intervingut el seu secretari general, Joan Carles Gallego; i el secretari de Formació i Cultura de CCOO del Barcelonès, Carles Vallejo. També hi seran presents el secretari de Formació i Cultura de la CONC, Josep Maria Romero, i el director de l’Arxiu Històric de la CONC, Javier Tébar.

A més de l’aspecte commemoratiu de la mostra, es vol retre un homenatge al creador Antoni Tàpies i al seu compromís solidari i antifranquista. En aquest sentit compten amb l’exposició de les seves obres Empremta de mà (cedida per la CONC) i Llibertat, Coneixement i Lluita (cedida per la fundació Nous Horitzons).

Més informació:
“Programa sindical: CCOO” número 41, titulat “Solidaritat i art”, emès pel Canal 33 de Televisió de Catalunya, l’11 de maig de 1997
Vídeo ‘Que trata de España’, documental de CCOO sobre l’exposició ‘Amnistía. Que trata de España’ celebrada a Itàlia l’any 1972, amb imatges del fons de l’Institut del Cinema Català (ICC)
Galeria fotogràfica de la inauguració de l’exposició (26-6-2012)
Dossier de premsa italiana sobre la inauguració de l’exposició (26-6-2012)
-TARGETÓ: