Televisió sense fronteres

L’espai de comunicació de les llengües catalana, èuscara i gallega

CCOO de Catalunya ha resolt donar suport a la proposició de llei presentada mitjançant la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) d’àmbit estatal “Televisió sense Fronteres: l’espai de comunicació de les llengües catalana, èuscara i gallega”. L’objectiu és garantir legalment i de manera definitiva la recepció dels programes autonòmics de ràdio i televisió emesos en algunes d’aquestes llengües en el conjunt dels territoris que conformen les respectives comunitats lingüístiques.

Aquesta ILP pretén donar una solució global al problema en tot l’àmbit espanyol, ja que afecta, per exemple, la presència de TV3 al País Valencià, la televisió basca a Navarra i la televisió gallega a la zona d’El Bierzo.

Aquesta campanya, que ha estat promoguda per Acció Cultural del País Valencià, està avalada per una comissió promotora formada per personalitats del món polític, social i cultural dels àmbits català, gallec, basc i espanyol. A més, compta també amb el suport de diverses entitats, organitzacions, sindicats i partits polítics que s’hi han adherit.

La base jurídica de la proposició de llei és la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries, aprovada pel Govern espanyol l’any 1992 i ratificada el 2001, per la qual l’Estat està obligat a facilitar la comunicació i les relacions en l’àmbit dels mitjans de comunicació audiovisuals entre els territoris que comparteixen un mateix sistema lingüístic. També es tenen en compte les normatives europees que fan referència a la unitat del mercat cultural.

Des de CCOO de Catalunya participem en la recollida de signatures per fer possible l’objectiu de 500.000 signatures necessàries perquè prosperi aquesta ILP!

Resolució del Consell Nacional de CCOO de Catalunya
Text de la Proposició de llei

Col•labora-hi!

Pots col•laborar-hi fent-te fedatari o fedatària per a la recollida de signatures. Emplena aquesta declaració jurada i fes-la arribar signada, juntament amb una fotocòpia del DNI, a la seu més propera de CCOO de Catalunya o a la teva federació.

El fedatari o fedatària és la persona que dóna fe de l’autenticitat i la validesa de les signatures de les persones que s’adhereixen a la ILP.

Per a qualsevol aclariment o consulta, poseu-vos en contacte amb la Secretaria de Formació Sindical i Cultura de CCOO de Catalunya, Via Liaetana 16, 7a planta, 08003 Barcelona, tel. 93 481 29 10, [email protected].

Podeu trobar més informació a TELEVISIÓ SENSE FRONTERES (www.televisiosensefronteres.cat/)