contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

Sergi Bernal, col·laborador del segon número de "La Teranyina", inaugura l'exposició "Desenterrant el silenci"

11 de Setembre, Diada Nacional de Catalunya: enreda't a "La Teranyina"

FotoLes confederacions sindicals de CCOO del País Valencià, les Illes Balears i Catalunya presentem el segon número de La Teranyina digital: http://teranyina.ccoo.cat.

Concebuda com un espai de trobada i reflexió sobre la llengua i cultura catalanes a tots tres territoris, en aquest segon número podreu trobar l’opinió de diversos professionals de la cultura amb relació al vincle entre cultura i noves tecnologies. Mantenim els espais específics del número anterior, com la documentació; els informes i documents vinculats amb la cultura i la llengua catalanes; les recomanacions de llibres, pel·lícules, còmics, exposicions, espectacles, etc.; la memòria social i històrica, i la informació d’actualitat sindical juvenil.

En aquest segon número de La Teranyina destaquem el triomf del cinema català tant a casa nostra com arreu. Isona Passola, la productora de Pa negre, la pel·lícula premiada en diversos festivals de cinema, reflexiona entorn al cinema, la història i la llengua catalanes.

La situació de la televisió catalana al País Valencià pateix les conseqüències del governament del PP, que va prohibir l’emissió de TV3 a tot el territori valencià. Ara, Acció Cultural del País Valencià s’enfronta a una multa de 800.000 euros per haver transportat el senyal de TV3 al País Valencià amb els seus repetidors. Eliseu Climent reflexiona entorn la situació cultural i política del País Valencià.

Un dels temes d’actualitat a Catalunya, al País Valencià i a les Illes Balears és el qüestionament del model lingüístic en llengua catalana per part del Tribunal Constitucional, que ataca la nostra cultura i amenaça la cohesió social. Les trobades d’Escoles en valencià, la iniciativa Somescola.cat i altres articles reflexionen entorn a la situació de la llengua catalana a les aules.

A més a més, en aquest número de La Teranyina digital podeu trobar recomanacions culturals i entrevistes a professionals de diversos sectors de la cultura, com les arts plàstiques (Pere Díez-Gil), la fotografia (Paco Elvira), les arts escèniques (Alba Florejachs, Ricard Sadurní) o la literatura (Fina Niubó).

El fotògraf SeSergi Bernalrgi Bernal, entrevistat a La Teranyina, ens parla del projecte sobre les fosses comunes "Desenterrant el silenci", l'exposició del qual s'inaugura el proper divendres, 9 de setembre, a les 20 h, al casal de barri de Mataró Les Esmandies.

La joventut també fa sentir la seva veu a La Teranyina digital i presenta l’espai A3Bandes del 2011, centrat en el moviment del 15 M. Els indignats.

En definitiva, tot el que fa referència a la cultura i la llengua pot quedar unit per La Teranyina. Entreu, navegueu, llegiu, mireu, escolteu, submergiu-vos i preneu La Teranyina.

07/09/2011

Cercador