contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

Manipulació, sensacionalisme i incertesa sobre el futur dels mitjans de comunicació

La 19a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya es clou enmig d'una reflexió sobre el preocupant estat de la informació

FotoLa 19a Escola d’Estiu de CCOO de Catalunya s'ha celebrat entre dimecres 6 i dijous 7 de juliol a Castelldefels, comptant amb més d'un centenar de participants, xifra rècord en les seves 19 edicions.

En la primera jornada, celebrada a l'Hotel Playafels, ha destacat la intervenció de Juan Torres, catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat de Sevilla, que ha exposat la relació de l’actual crisi econòmica i el món financer. Torres ha acusat les entitats financeres d’haver “estafat” la gent i d’haver-ho fet amb el coneixement del Banc d’Espanya i l’Estat, que sabien que s’estaven oferint productes tòxics i financerament perillosos. A més, ha assegurat que la banca, i molt especialment el Banc Central Europeu, està tenint “un comportament criminal contra els pobles”, tal com es pot veure en els casos de Grècia o Portugal, i ha criticat que no s’estigui protegint els pobles com s’està fent amb els bancs. Finalment, Torres ha denunciat els missatges neoliberals que minimitzen el greu problema de l’atur acusant molts aturats de ser “ociosos”, quan al seu parer l’atur és “una forma d’esclavitud per als treballadors”.

La jornada del dimecres s’ha completat amb una taula sobre flexibilitat pactada a les empreses, on s’han escoltat casos pràctics de la mà dels responsables de diferents seccions sindicals, i un debat sobre els reptes del sindicalisme europeu, amb la presència de responsables dels sindicats CGT francès, CGIL italià i IG Metall, d’Alemanya.

L'obertura de la jornada del dijous 7, al castell de Castelldefels, ha anat a càrrec de Manel Cruz, catedràtic de Filosofia i director de la revista Barcelona Metrópolis, que ha denunciat l’existència d’un corrent de pensament neoliberal que imposa que es gestioni la vida de les persones com si fos la gestió d’una empresa on s’han d’assumir com a errors propis totes les vicissituds: la pèrdua d’una feina és culpa de qui l’ha perdut, perquè hi ha quelcom que no ha sabut fer bé. A més, ha afegit que la societat de consum programa els consumidors, ja des de petits, per convertir-los en “ciutadans dòcils”.

També al matí del mateix dia ha tingut lloc l’esperada taula de comunicació, en la qual es debatia sobre la transformació de la informació i la comunicació en una societat també en canvi i s’ha dibuixat un panorama més aviat pessimista de la realitat dels mitjans de comunicació actuals.

Així, la periodista Rosa M. Calaf ha dit que en aquests moments tenim un periodisme “pèssim” orientat a l’infoentreteniment, basat en el sensacionalisme, la trivialitat i la manipulació. Tot això substitueix el que hauria de ser la “informació del coneixement”. Calaf ha criticat que la televisió avui en dia estigui “plena de crits irrellevants i de silencis molt injustos”.

El també periodista Manel Pérez, subdirector de La Vanguardia, ha exposat més clarament l’actual situació dels mitjans de comunicació. Pérez ha declarat que “les empreses de comunicació viuen una situació tan crítica que moltes no saben què passarà després de les vacances”.

Al costat de Calaf i Pérez s’hi asseia Jaume Roures, màxim responsable de Mediapro. Roures ha posat l’accent en el fet que ningú avui pot garantir que la informació sigui veraç, tant a Internet com a la televisió, i ha denunciat que la manipulació de la informació creix cada dia més.

A la tarda del dijous s'ha fet el debat sobre sindicalisme i aliances socials. A banda de la presentació d'Àngel Crespo, secretari general de CCOO del Barcelonès, han participat: Ester Boixadera, secretària de Relacions Institucionals i Coordinació de Direcció de CCOO de Catalunya, Julio Molina, de la Confederació d'Associacions de Veïns (CONFAVC), Joffre Villanueva, del Moviment Laic i Progressista, Toni Barberà, de Dempeus per la Salut Pública, i Maria Freixanet, investigadora social de l'Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS).

Finalment, Josep Maria Romero, secretari de Formació Sindical i Cultura, ha fet la cloenda de l'Escola -que s'ha pogut seguir en directe per Internet- al castell de Castelldefels.

Feu clic per veure:
-el programa de la 19a Escola d'Estiu de CCOO de Catalunya
-la galeria fotogràfica del dimecres 6 de juliol de 2011
-la galeria fotogràfica del dijous 7 de juliol de 2011

També podeu veure els vídeos:
-19a Escola d'estiu (6-7-2011)-1: Intervencions de Toni Mora, secretari general de CCOO del Baix Llobregat, Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, i Manuel Reyes López
-19a Escola d'estiu (6-7-2011)-2: Intervencions de Luisa Montes, secretària d'Assessorament, Mediació i Arbitratge de CCOO de Catalunya, i Juan Torres
-19a Escola d'estiu (6-7-2011)-3: Intervencions de José Cachinero, secretari d'Acció Sindical i Política Sectorial de CCOO de Catalunya, Yolanda Navarro, María Jesús Sereno, Ramón González i Rafael Martínez
-19a Escola d'estiu (6-7-2011)-4: Intervencions de Josep Maria Baiget, secretari general de CCOO de les Terres de Lleida, Ricard Bellera, responsable de Política Internacional de CCOO de Catalunya, Fabio Ghelfi, Andrés Fadda, i Loly Fernández, responsable de Salut Laboral de CCOO de Catalunya

-19a Escola d'estiu (7-7-2011)-1: Intervencions de Severo Insausti, Toni Mora, secretari general de CCOO del Baix Llobregat, i Manuel Cruz
-19a Escola d'estiu (7-7-2011)-2: Intervencions de Montse Ros, secretària general de la Federació d'Ensenyament de CCOO de Catalunya, Rosa Maria Calaf, Manel Pérez, i Jaume Roures
-19a Escola d'estiu (7-7-2011)-3: Intervencions d'Àngel Crespo, secretari general de CCOO del Barcelonès, Ester Boixadera, secretària de Relacions Institucionals i Coordinació de Direcció de CCOO de Catalunya, Julio Molina, Joffre Villanueva, Toni Barberà, Maria Freixanet, i Ghassan Saliba, secretari d'Immigració de CCOO de Catalunya
-19a Escola d'estiu (7-7-2011)-4: Intervenció de Josep Maria Romero, secretari de Formació Sindical i Cultura de CCOO de Catalunya

D'altra banda, també podeu veure el vídeo de Llobregat Televisió.

07/07/2011

Cercador