contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

A l'activitat hi participen 90 alumnes de 3r d'ESO

CCOO de Catalunya projecta el documental "No és un joc" a l'IES Sant Just

FotoCCOO de Catalunya promou la campanya "No és un joc" per a l'eradicació del treball infantil, una realitat que afecta més de 200 milions de nens i nenes a tot el món.

L'alumnat de 1r, 2n, 3r i 4t d'ESO de l'IES Sant Just de Sant Just Desvern han treballat l'exposició fotogràfica que duu el mateix nom i que podeu consultar a www.ccoo.cat/noesunjoc. Bona part dels i les alumnes han volgut fer la seva aportació a la denúncia d'aquesta realitat i han escrit un comentari en petits papers adhesius que s'han enganxat als marcs de les fotografies d'Antonio Rosa que ells mateixos han escollit.

Els i les alumnes de 3r d'ESO han visionat el documental No és un joc i han parlat amb el seu director sobre les causes i conseqüències del treball infantil. Des de CCOO de Catalunya tenim el convenciment que per trencar aquestes situacions cal una tasca constant de denúncia i sensibilització que generi un compromís i un canvi de valors envers la solidaritat, la convivència i la democràcia, amb l'objectiu de consolidar una societat més justa i més igualitària.

Per aquest motiu valorem molt positivament la realització del projecte "I jo, què puc fer? Quina sort que tinc" que ha organitzat l'AMPA de l'IES Sant Just amb la col·laboració de la Secretaria de Formació Sindical i Cultura i la direcció de l'institut. "I jo, què puc fer? Quina sort que tinc" consta de tres fases centrades en tres productes culturals de CCOO de Catalunya: No és un joc, sobre les condicions de vida i de treball dels nens i de les nenes de Llatinoamèrica (www.ccoo.cat/noesunjoc); Maquiles. L'esclavitud laboral del segle XXI, sobre les condicions de vida i de treball de les treballadores i treballadors de les indústriques maquiladores (www.ccoo.cat/maquila) i Els Objectius del Mil·lenni són cosa de nens i nenes, sobre els vuit Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni explicats pels mateixos nens i nenes treballadors (www.ccoo.cat/odm).

Podeu escoltar l'entrevista que Ràdio Sant Just va fer a Antonio Rosa sobre "No és un joc" fent clic aquí.

Podeu consultar el web de l'Àrea de Cultura de CCOO de Catalunya a www.ccoo.cat/cultura.

Per disposar de l'exposició, podeu posar-vos en contacte amb la Secretaria de Formació Sindical i Cultura de CCOO de Catalunya per correu electrònic (cultura@ccoo.cat) o per telèfon (93 481 29 10).

23/02/2011

Cercador