CCOO de Catalunya dóna suport a Acció Cultural del País Valencià i demana el restabliment de l’emissió de TV3 al País Valencià

Els ciutadans i ciutadanes del País Valencià han deixat de rebre a les seves televisions el senyal de TV3 després de 28 anys d’emissió regular gràcies al repetidor d’Acció Cultural del País Valencià. L’entitat cultural s’ha vist obligada a desactivar-lo davant les fortes multes amb què els havia amenaçat el Govern de Francisco Camps: 600.000 euros i la possibilitat d’embargar-los els béns de l’entitat. De fet, ja fa molts anys, quasi des de l’inici de l’arribada al Govern de la Generalitat, que el Govern del PP fa l’impossible perquè no hi hagi emissió de TV3 al País Valencià.
Aquestes amenaces van fer que Acció Cultural promogués, l’any passat, una ILP per demanar una llei que regulés i que garantís l’emissió dels senyals televisius entre els territoris que comparteixen el mateix codi lingüístic. Es van recollir 650.000 signatures arreu de l’Estat, però la ILP va quedar encallada en el tràmit parlamentari.
CCOO de Catalunya trobem lamentable i irresponsable la persecució que durant anys ha fet la Generalitat Valenciana a Acció Cultural del País Valencià, i entenem que el tall d’emissió de TV3 en aquesta comunitat és un atac directe a la llibertat d’expressió, a la democràcia, i a la cultura i a la llengua que compartim catalans i valencians. Per això manifestem el nostre suport a Acció Cultural i la nostra indignació a aquesta persecució a la cultura per part de la Generalitat Valenciana.