Reunió entre el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació i CCOO de Catalunya

CCOO ha expressat el seu suport a la promoció del català en tots els àmbits socials, i de manera molt especial, en el cinema

El conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, i el secretari de Cultura, Eduard Voltas, s’han reunit avui amb el secretari de Formació Sindical i Cultura de CCOO de Catalunya, Josep M. Romero, el secretari d’Acció Sindical de la Federació de Serveis a la Ciutadania, Juan López Lafuente, i la coordinadora del Servei Lingüístic, Dolors Frutos.

En la reunió, els representants de CCOO han expressat el suport de l’organització sindical a la defensa i la promoció de l’ús del català en tots els àmbits socials del país i, d’una manera molt especial, en relació amb l’aprovació de la Llei del cinema de Catalunya.

Els representants sindicals han demanat al conseller que el Govern continuï amb el procés de diàleg que ha obert amb el sector del cinema per debatre la nova llei i han reafirmat el compromís de CCOO per millorar els drets laborals i de formació dels treballadors de la indústria del cinema.

El projecte de Llei del cinema de Catalunya, que va ser aprovat pel Govern el mes de gener i que actualment es troba en tràmit parlamentari, té en compte per primera vegada la millora de les condicions laborals del treballadors del sector.

En el redactat del projecte s’estableix que el Govern impulsarà l’elaboració d’un estudi sobre la negociació col•lectiva en l’àmbit cinematogràfic i audiovisual. La finalitat d’aquest estudi és conèixer l’estructura o mapa de la negociació col•lectiva del sector i les condicions de treball aplicables als treballadors que hi presten serveis, per a la millora de la qualitat, les garanties i l’ocupació.