Lliurament de premis del 9è Premi de Poesia de Tardor

El passat 11 de desembre es va celebrar l’acte de Lliurament de Premis del 9è Premi de Poesia de Tardor. Memorial José López García

L’11de desembre de 2008 es va celebrar l’acte de lliurament del premis del 9è Premide Poesia de Tardor. Memorial José López García, a la sala d’actes de CCOO de Catalunya.

L’acte, presentat per Lluís Cánovas, va tenir dues parts: Primerament es va comptar amb l’actuació del grup Tardor lluminosa, de l’Associació de gent gran del casal de Sant Andreu i en la segona part es va fer el torn d’intervencions i el lliurament de premis.

En aquesta novena edició del Premi la taula d’intervencions estava formada per Alexandra Salvador, consellera de la gent gran del Districte de Ciutat Vella, Rosa Sans, secretària de Formació i Cultura i Eusebio de Jesús, secretari general de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya que presidia, per primera vegada, aquest acte.

El presentador va fer, en nom de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya, un reconeixement als tretze anys de mandat de Lorenzo Blanco al capdavant d’aquesta federació. Blanco va respondre amb una breu intervenció d’agraiment i va expressar el seu desig de continuar, any rere any, amb la celebració del Premi de Poesia de Tardor. Memorial José López García.

D’acord amb les bases del Premi, es va atorgar un accèssit a la millor poesia presentada per una persona afiliada a la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya i tres premis, que es publicaran a la revista "La Nostra Veu" i a la pàgina web del sindicat.

Aquesta novena edició del Premi de Poesia de Tardor. Memorial José López García va comptar amb la participació de 40 persones i amb un total de 57 poesies presentades, que vénen de diversos llocs de Catalunya i de la resta de l’estat espanyol: Altafulla, Badalona, Barcelona, Castelldefels, El Prat de Llobregat, Figueres, Igualada, L’Hospitalet de Llobregat, Lliçà de Vall, Manresa, Mataró, Pontevedra, Puigcerdà, Sabadell, Sant Pau de Segúries, Sant Vicenç de Montalt, Terrassa, Valladolid, Vilanova i la Geltrú i Xeresa-La Safos del País Valencià.

El jurat que va decidir les poesies guanyadores d’aquesta edició va estar format per Carles Alcoy, company que desde l’inici del Premi és membre del jurat, Víctor Jiménez, professor de secundària i membre de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya, Antonio López, professor de llengua i literatura a l’Institut d’Ensenyament Secundari Bernat el Ferrer de Molins de Rei, Joan Mulero, membre del Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya, Joan Pallarès, escriptor i historiador i Carme Pérez, mestra, que ha dedicat tota la seva vida professional a l’ensenyament.

La decisió del jurat va ser la següent (podeu llegir els poemes guanyadors fent un clic sobre el nom del poema):

Accèssit:

Devaluació. Espoliació, d’Albert Pera (Mataró).

Rosa Sans va lliurar el premi a Emilio Gimeno, secretari general de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO del Vallès Oriental-Maresme, on està afiliat l’Albert, ja que el guanyador no va poder venir a recollir-lo.

La lectura el poema va anar a càrrec d’Enric Ribera.

3r premi:

Nocturnitats, de Pere Bonada Pérez (Sant Pau de Segúries).

Alexandra Salvador va lliurar el premi a la persona guanyadora i Enric Ribera va recitar el poema.

2n premi:

Joguina, de Lluís García Lliso (Barcelona).

Eusebio de Jesús va lliurar el premi i el nét del guanyador va llegir el poema.

1r premi:

Canto al pastor, d’Eumelia Sanz Vaca (Valladolid).

Aquest premi no es va lliurar ja que la persona guanyadora no va poder assistir a l’acte. Se li farà arribar al seu domicili.

La lectura del poema va anar a càrrec de Manel Elías.

Les persones que van presentar una poesia i no van rebre premi se’ls va donar una medalla commemorativa d’aquesta edició. Després de la tradicional fotografia de tots i totes les participants, l’acte va concloure amb un berenar i una copa de cava de celebració.