Inici

Crèdits

Guia del professorat

PROCÉS

Per desenvolupar aquestes activitats, es constituiran quatre grups cooperatius de 3 o 4 persones distribuïts (a nivell orientatiu) que desenvoluparan els rols següents:

· 2 grups de periodistes especialitzats en història, que s’encarregaran de la recerca i l’organització de les fonts documentals.

· 2 grups de periodistes especialitzats en tecnologies de la comunicació.

»
Els grups especialitzats en història hauran de treballar les temàtiques següents:

El context polític, social i laboral de les dones treballadores a Europa a finals del segle XIX i començaments del segle XX (formes de governs, organitzacions sindicals, xarxes socials...).

Com s’organitzaven les dones a nivell polític, sindical i social a Europa (Anglaterra, França, Espanya i Catalunya) i quines eren les seves reivindicacions.

Amb quines dificultats es van trobar les dones (en l’àmbit europeu) a l’hora de reivindicar els seus drets com a treballadores i com a ciutadanes.

Quina influència van tenir els moviments de dones sufragistes per al conjunt dels moviments de dones aquí al nostre país.

Una vegada finalitzada aquesta consulta de fonts bibliogràfiques, aquests grups hauran de posar a l’abast de la resta de companys i companyes dels grups de periodistes amb experiència en tecnologia de la comunicació, una síntesi del seu treball en els formats següents:

· Un mapa conceptual (consulteu com es fa un mapa conceptual ).

· Un estudi monogràfic de l’activista sindical Teresa Claramunt, situant-la en el context històric i social de l’època.

Per poder realitzar aquesta tasca aneu a l’apartat de recursos.

» Els grups de periodistes especialitzats en tecnologies de la comunicació s’encarregaran de les temàtiques següents:

La situació actual de les dones a Catalunya amb relació a la seva condició de dones i de treballadores.

El paper de les organitzacions sindicals en la lluita per a la igualtat de gènere en l’àmbit laboral.

Mesures per trencar i/o disminuir les discriminacions socials i laborals de les dones en la nostra societat.

Una vegada finalitzada aquesta consulta de fonts bibliogràfiques, aquests grups hauran de posar a l’abast dels grups de periodistes experts en història els resultats de la seva recerca en els formats següents:

· Un treball informatiu centrat en aquests temes en format DVD (tipus 30' de TV3), basat en entrevistes a dones que estiguin treballant per a la defensa dels drets laborals i socials de les dones (delegades en els centres de treball, dones sindicalistes, dones que formen part d’entitats per a la defensa de la igualtat de les dones...).
Consulteu les pautes per a la realització de l'informatiu )

Per a la realització d’aquesta activitat, els grups s’hauran de distribuir les tasques següents:

· Elaboració del guió de l’entrevista
·
Contacte amb la dona a entrevistar
Filmació
Transcripció de l’entrevista
·
Selecció dels fragments més rellevants en relació amb les temàtiques abans esmentades
·
Elaboració del guió del treball informatiu situant-lo en el context sociolaboral
·
Selecció de recursos (si s’escau): fotografies de fons, música...
Muntatge i presentació

Per poder realitzar aquesta tasca podeu consultar l’apartat de recursos.