contrast

com el que són, un acte
de fe en la vida.

Bandera Farem bandera
dels vuit vents que proposen
múltiples rutes.

Camí Cap camí és fàcil
tots ens plantegem reptes,
tots fan preguntes.

Diferència La diferència
com un espai per creure
més en els altres.

Esperança Per l'esperança
fins al reducte càlid
de la tendresa.

Frontera A la frontera
dels espais més inhòspits
hi creixen roses.

Glops A glops lentíssims
beus el licor d'aquesta
tarda tranquil·la.

Humaníssim Per l'humaníssim
camí de les mancances
et pots conèixer.

Imaginari L'imaginari
com un gran foc que inflama
però no crema.

Joc Quin joc, la vida
que sempre encén insòlits
senyals d'alerta.

Kitsch De kitsch sol ser-ho
tot allò que t'allunya
del jo que et repta.

Límits Enllà dels límits,
a la recerca d'una
cançó enyorada.

Miratge Com un miratge
l'ombra dels anys, tan prògids
en meravelles.

Només Només amb dubtes
t'aproparàs al ritme
de les certeses.

Obert Obert a totes
les músiques, què esperes
per fer prodigis?

Paraula Per la paraula
fins al cor de la pedra
i del misteri.

Qualsevol Qualsevol cosa
que no t'allunyi gaire
del dia a dia.

Refàs Refàs amb curs
tot un passat que et porta
fins on ets ara.

Solitari Sol assumeixes
el goig de no sentir-te
mai solitari.

Tendresa De la tendresa
fins a la ruta blava
de l'esperança.

Univers Tot giravolta
i l'univers oscil·la
quan mous els braços.

Vivències De les vivències
fes-ne un àmbit per créixer
sense temences.

Watts Amb watts subratlles
les paraules escrites
des de la fosca.

Xàfecs Accepta els xàfecs
com un esclat de força
que vivifica.

Yperita De la yperita
en farem sucre candi,
i fora guerres.

Zero Amb zero tanques
aquest abecedari.
Escriu-ne un altre.
Miquel Martí i Pol | "ABCdari. Una joia solidària"

Teatre

ATRESSÍ T

de CCOO del Vallès Occidental

Atressí T ATRESSÍ T de CCOO neix l'any 1996, fruit de la inquietud d'un grup de companys i companyes de CCOO del Vallès Occidental d'apropar la cultura, i més en concret el teatre, a l'àmbit que a nosaltres, com a sindicat, ens és més proper, és a dir, al món del treball.

El grup ens vam plantejar l'estrena d'una obra emmarcada en la setmana que cada any organitza CCOO en commemoració de l'1 de Maig, fita que hem aconseguit gràcies a l'entusiasme i la dedicació de les persones del grup, que hem passat de ser sis companys i companyes a l'inici, a ser trenta en aquests moments.

El 1999 ens vam constituir com a associació cultural.

Cal destacar la valuosa col•laboració del Teatre del Sol de Sabadell en la cessió de les seves instal•lacions per poder estrenar gairebé totes les obres fins ara representades, així com pel suport tècnic i humà del seu equip.

Les obres representades fins ara han estat:

Entremeses dels germans Álvarez Quintero, 7 representacions.

1998
Bajarse al Moro , de J.Luís Alonso de Santos, 6 representacions.

1998
Col•laboració amb la Secretaria de Comunicació de la CONC en el programa sindical que CCOO emet al Canal 33. En aquesta ocasió tractava de les pensions.

1999
Adaptació dels Contes infantils políticament correctes de James Finn Garner, 8 representacions.
Ball robat, de Joan Oliver, 10 representacions.

Tastets
, representació de fragments de diferents obres en el marc del 7è Congrés de la CONC, una representació.
Monologo de Cecília Rosetto, 14 minuts de una dona. 26 representacions.
La Patera de Pilar G. Cuadros, 5 representacions, Teatre del Sol, Sabadell.

Monólogos, textos del Club de la Comèdia i de Dario Fo, 31 representacions.

2002
Atitlan, conte d'Emili Olmo. 24 representacions d'aquest conte sobre les maquiladores, encàrrec demanat per les Secretaries de Pau i Solidaritat i de Cultura de la CONC.

2003
Jo em dic..., testimonis reals de nens i nenes dels diferents continents que pateixen explotació infantil.

Atitlan, 5 representacions.
Monólogos, 3 representacions.
Jo em dic..., 3 representacions.
Forumòlegs, 1 representació "Speaker's corner" del Fòrum, Barcelona.

Atitlan, 2 representacions.
Göttingen, producció pròpia, obra de teatre amb veu i música en directe, 3 representacions.
Poemes i dona, 1 representació. Encàrrec de la regidoria de la Dona de Terrassa.
Bruixes a domicili, petita "performance", 2 representacions.
El orgasmo, adaptació de l'obra Tengamos el sexo en paz de Dario Fo i Blanca Rame 3 representacions.

2006
Atitlan, 3 representacions, Huarte, Pamplona y Estella, encàrrec de la regidoria de la Dona de l'ajuntament d'Estella i grup de Dones Andrea Mari.
Atitlan, 1 representació, encàrrec de l'Ajuntament de Sabadell.
El orgasmo, 2 representacions.
Jo em dic..., 2 representacions.

Monólogos, 2 representacions.
Jo em dic..., 2 representacions.
El Orgasmo, 2 representacions.
Atitlan, 1 representació, encàrrec del Comitè d'empresa i direcció d'empresa de Italco.

Col•laboracions:

Lectura dramatitzada de textos per a l'Escola d'adults de Terrassa.
Espectacle i recital de poesia en el sopar commemoratiu del 8 de Març de 2000 organitzat per la Unió Comarcal de CCOO del Vallès Occidental.
Direcció i posada en escena d'un fragment de l'obra Homes, amb el grup de dones de Can Puiggener de Sabadell.
Col•laboració amb el Sindicat Comarcal d'Ensenyament amb grups d'alumnes d'ESO.
Forumòlegs, inauguració del Fòrum de Barcelona
Col•laboració amb la Marxa Mundial de les Dones 2000 amb la representació del Monólogo de Cecília Rosetto, Terrassa i Barcelona.
El 21 de juliol de 2001, representació dels Monólogos al Campamento de la Esperanza dels treballadors de l'empresa SINTEL a Madrid.
2005, col•laboració amb la Regidoria de la Dona de Terrassa.
2007, col•laboració amb l'Àrea de Salut Laboral de CCOO del Vallès Occidental.

Per a més informació:
CCOO del Vallès Occidental
Rambla. 75
08202 Sabadell
voccidental1@ccoo.cat

TEATRE TRÀNSIT

de CCOO del Baix Llobregat

El Trànsit La Companyia El TRÀNSIT es va crear l'any 2000 i va debutar amb el muntatge de Lisístrata d'Aristòfanes. L'estrena va tenir lloc l'1 de desembre de 2001, a la sala d'actes de la Unió Comarcal de CCOO del Baix Llobregat, a Cornellà de Llobregat.

El GRUP de TEATRE està format per 11 actors i actrius, tots ells amateurs, que treballen i assagen dues hores a la setmana, a la sala d'actes de la Unió Comarcal de CCOO del Baix Llobregat. Compten amb el suport del Club Cocos en la part tècnica i en qualsevol tipus de necessitats que pugui sorgir. Els integrants del grup també duen a terme l'escenografia, el vestuari, l'atrezzo, algunes vegades amb el suport extern de persones que hi col•laboren puntualment.

El GRUP de TEATRE està dirigit, des que va ser fundat, per Elisabet Fernández, diplomada en Art Dramàtic i membre del Comitè de Dinamització de l'Associació d'Investigació i Experimentació del Teatre de la Universitat de Barcelona. Elisabet Fernández té una àmplia experiència en diverses companyies de teatre com a actriu i ha treballat per a diverses productores de publicitat, televisió i vídeo. Actualment, treballa com a actriu publicitària i dóna classes de teatre en diversos centres, tant a nens i nenes com a persones adultes, portant la formació i dirigint les posades en escena.

Durant el primer any els integrants del grup es van formar en diferents exercicis d'iniciació al teatre, expressió corporal, veu, dicció, improvisació i es va muntar Lisístrata, que ha estat representada, després de la seva estrena, el 2 de desembre de 2001, a la sala d'actes de la Unió Comarcal de CCOO del Baix Llobregat; el 8 de març de 2002, també a la Unió Comarcal de CCOO del Baix Llobregat; el 24 de març de 2002, al Teatre Casablanca - "TOT TEATRES 2002", a Sant Boi de Llobregat; el 8 de juny de 2002, al Museu de les Termes Romanes de Sant Boi de Llobregat; el 26 d'abril de 2002, al Teatre del Centre Parroquial de Sant Feliu de Llobregat, i el 5 de març de 2004, al Centre de Foment Cultural i Artístic de Sant Joan Despí.

El Grup ha anat adquirint experiència a l'escenari durant aquest temps. També ha treballat la poesia amb l'homenatge a Martí i Pol, que es va realitzar el 15 de maig de 2004, al Castell de Cornellà, amb posada en escena del muntatge escènic i poètic sobre l'autor, en col•laboració amb l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat.

El GRUP de TEATRE també ha realitzat l'obra de teatre Puebla de mujeres, dels germans Álvarez Quintero. Es tracta d'un muntatge fresc i divertit, que està pensat perquè els actors facin un exercici pràctic de comèdia. El GRUP es mou bé en la comèdia, per les característiques dels actors i perquè, personalment, prefereixen aquest gènere, tot i que la direcció s'està plantejant fer un tomb en aquest sentit i enriquir el grup enfrontant-lo a altres gèneres, per treballar una altra perspectiva i fer més completa la formació dels actors.

També s'ha treballat, al costat del Club Cocos, un muntatge en homenatge a l'escriptor Manuel Vázquez Montalbán.
TRÀNSIT intenta ser un «teatre d'autor»; sempre s'ha enfrontat el text de les obres de manera bastant lleial. Els possibles objectius de la directora són, també, intentar anar cap a un «teatre de director», experimentant amb el teatre per a possibles muntatges futurs.

Directora:
Elisabet Fernández