‘Butlletí d’actualitat jurídica i sindical’, núm. 64 (febrer de 2021)

Servei d’informació i documentació jurídica

Butlletí 64

Presentem un nou número del Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical.

Sira Gómez inicia la secció Activitat del GTJ de CCOO de Catalunya. El seu article analitza un procediment judicial de mesures cautelaríssimes seguit al TSJ  sobre la responsabilitat d’empreses de rentar i descontaminar la roba de treball i EPI fins que finalitzi la situació de pandèmia. Aquesta secció inclou també el comentari de Jesús Martínez d’una sentència sobre modificació substancial de condicions de treball i defensa de dret fonamental en les relacions laborals, i el de Joan Jesús Vidal que exposa un cas de recàrrec de prestacions i accident de treball. L’anàlisi que Jonathan Gallego presenta al seu blog de dues sentències de TSJ sobre acomiadament col·lectiu i COVID-19 conclou aquest bloc.

La secció d’Eleccions sindicals aborda el vot telemàtic i acompanya el seu article amb el document “Què és el vot electrònic?” i laudes rellevants. La secció Estudis jurídics i sindicals inclou guies i estudis que aprofundeixen en un ampli ventall de matèries: els ERTO i la seva pròrroga (establerta pel RDL 2/2021), el teletreball, les novetats en matèria de seguretat social introduïdes per la Llei de pressupostos generals de l’Estat de 2021, la bretxa salarial de gènere segons fonts tributàries i els metges “policies” de les mútues.

A Jurisprudència, ens fem ressò de les entrades publicades per Antonio Baylos i Wilfredo Sanguineti, als seus respectius blogs, sobre sentències recents rellevants (la primera sobre algoritme i discriminació a plataforma digital, dictada per un tribunal italià; la segona, sobre subcontractació, del TS).

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça de correu electrònic: [email protected]

Seguiu-nos a les xarxes socials!

Twitter: @FundCipriGarcia

Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia