111è aniversari de l’afusellament de Ferrer i Guàrdia

Commemorem la seva figura i el seu model d’escola basat en la laïcitat

Aquest 2020 es compleixen 111 anys de l’afusellament del pedagog català Francesc Ferrer i Guàrdia. La Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya i la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya participem en l’homenatge a una figura sovint oblidada en el món de l’educació, però que va introduir en el nostre país el model de l’escola moderna, basat en la laïcitat, la coeducació de sexes i classes socials, la racionalitat i el lliurepensament. Les seves idees i la seva lluita per la llibertat el van portar a ser afusellat injustament. Per reconèixer el llegat de Ferrer i Guàrdia, us convidem a participar el 13 d’octubre, a les 12 h, a l’ofrena floral davant el seu monument a la muntanya de Montjuïc.

A l’ofrena assistirà, com a personalitat convidada, l’escriptora Najat El Hachmi.  Autora dels llibres L’últim patriarca i La filla estrangera, entre d’altres, és una persona que reivindica la importància d’educar en la laïcitat a les noves generacions com a eina contra els fonamentalismes i per preservar la llibertat de consciència. L’acte estarà conduït per la directora de la Fundació Ferrer i Guàrdia, Sílvia Luque, i comptarà amb un discurs de benvinguda a càrrec del president de l’entitat, Joan-Francesc Pont.

Per garantir les mesures de prevenció sanitàries, l’ús de mascaretes és obligatori i hi haurà capacitat limitada per tal de preservar les distàncies de seguretat entre les persones participants.