6a Ruta activa

En defensa d’una mobilitat més sostenible en els desplaçaments laborals

Des d’avui fins el proper dia 22 de setembre es celebra a la Unió europea (UE) la Setmana Europea de la Mobilitat (SEM). Es tracta de la vintena ocasió en la qual administracions i organitzacions de tot tipus reivindiquem canvis que ens apropin a un model de mobilitat més segur, net i sostenible. De fet, fins fa poques edicions la definició utilitzada va ser “Setmana de la Mobilitat Segura i Sostenible”.

Enguany el lema triat per la Comissió Europea és “Per una mobilitat sense emissions”. El conjunt d’accions que es desenvolupen s’emmarca en plena situació d’emergència sanitària i econòmica provocada per la COVID-19. Això ens ha obligat a les organitzacions que tradicionalment generem més activitat dins la SEM a adaptar-nos-hi i repensar la nostra feina.

Ja des dels inicis d’aquest esdeveniment, CCOO he estat el sindicat que presenta un ventall més ample de propostes. Lògicament, la nostra tasca es centra en la mobilitat relacionada amb l’activitat laboral, tot i que mantenim el nostre paper de sindicat sociopolític i ens impliquen en un veritable progrés de la societat que ha d’incloure, necessàriament, la sostenibilitat ecològica.

Aquest any, amb la col·laboració de la Fundació Cipriano Garcia – CCOO de Catalunya,  hem preparat diverses propostes que parteixen de l’adaptació als requeriments sanitaris, reduint, alhora, el nombre d’accions. Entre aquestes destaca la ja tradicional Ruta Activa, que arriba ja a la seva sisena edició reivindicant l’ecomobilitat a la feina. En aquest cas consistirà en un recorregut a peu pel barri del Poblenou de Barcelona, tot fent parades i introduccions a espais emblemàtics dels processos industrials i de les lluites socials.

La ruta es durà a terme el proper 27 de setembre, a les 10 hores:
Punt de trobada: carrer Espronceda, 142-146, davant el MUHBA (Parc del Centre del Poblenou)
Conducció a càrrec de Salva Clarós, membre de CCOO Catalunya i activista veïnal al Poblenou.
– En aplicació dels protocols de seguretat davant la COVID-19, és obligatori respectar les distàncies de seguretat i portar mascareta. Els desplaçaments es realitzaran en grups d’un màxim de 10 persones.
Activitat gratuïta i oberta; cal inscripció prèvia: [email protected]
Organitzat per CCOO de Catalunya en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat, amb el suport de l’ajuntament de Barcelona i la Fundació Cipriano García  – CCOO de Catalunya.