Inauguració del Monument de la Presó de Dones de les Corts (Barcelona) 13 i 14 de desembre

“Pedres d’altres memòries”, recuperació d’espais i processos memorials a Almeria, Bustarviejo, Cehegín, Segovia, Solsona i Barcelona

“Pedres d’altres memòries” és una taula rodona promoguda en el marc de la inauguració del Monument de la Presó de Dones de les Corts (Ajuntament de Barcelona).

El Centre Cívic Tomasa Cuevas – les Corts acollirà, el divendres 13 de desembre a les 18 h, una taula rodona per reflexionar al voltant dels diferents orígens de les pedres que conformen el monument. Símbol de la diversitat d’origen geogràfic de les preses que van estar confinades en aquesta presó després de la Guerra Civil Espanyola. Cadascuna de les pedres ha constituït una oportunitat per conèixer altres memòries, recuperades per associacions memorialistes que han emprès, des de fa molt de temps, projectes de recuperació d’espais i processos històrics amb forts paral·lelismes amb allò succeït a les Corts.

La taula rodona estarà constituïda per:

José Carlos González. Treballs forçats a Bustarviejo, Madrid. Los Barracones
Paqui Ureña. Les migracions murcianes a Barcelona. Alumbra Alumbre
Rafael Molina. Carretera Màlaga – Almeria. Contra el Silencio y el Olivdo
Jordi Guixé. Les preses de la Catalunya Central. Eurom. Centre d’Estudis Lacetans, Memoria.cat
Santi Vega. Les preses polítiques de Segòvia. Fòrum por la Memoria de Segovia
Adela Agelet i Marta Mas. La recuperació de la memòria de la Presó de dones de les Corts. Plataforma Futur Monument Presó de Dones de les Corts

Modera: Fernando Hernández

Organitza: Plataforma Futur Monument Presó de Dones de les Corts i Districte de les Corts

I EL DISSABTE 14 DE DESEMBRE A LES 13 HORES, AL CARRER JOAN GÜELL – EUROPA, INAUGURACIÓ DEL MONUMENT.  US HI ESPEREM!