Recollida de signatures: Un lloc de memòria contra la impunitat a la Jefatura de Policia de Via Laietana

Un grup de persones i entitats memorialistes promouen la iniciativa

Un grup de persones i entitats memorialistes estem promovent una recollida de signatures per aconseguir que la “Jefatura” de Policia de Via Laietana de Barcelona sigui un lloc de memòria contra la impunitat.

Amb aquesta acció es reclama:

1. La resolució immediata de l’acord aprovat pel Congrés de Diputats l’1 de juny del 2017, que comporta: a. El trasllat de la dotació policial a un altre centre. b. La còpia i accés dels arxius policials del franquisme a la Generalitat, amb la reclamació pertinent de la Subdirecció General d’Arxius i Museus. c. La conversió de l’edifici en un centre de denúncia de la impunitat i la tortura durant el franquisme.

2. L’aplicació de les competències de l’Estatut pel que fa a salvaguarda del patrimoni arquitectònic i cultural.

3. L’inici de les actuacions necessàries per garantir la preservació patrimonial de l’edifici, en els seus espais més emblemàtics, com ara la declaració immediata de l’edifici com a bé cultural d’interès local (i BCIN i altres figures protectores).

4. La transferència de l’edifici a la Generalitat i/o l’ajuntament.

5. L’elaboració del projecte de museïtzació i un pla d’usos per l’edifici.

6. La informació a les webs de la Generalitat sobre el significat de l’edifici. I l’aixecament al davant d’un monument contra la tortura policial, aprofitant la remodelació de Via Laietana.

Per signar clica aquí