CCOO celebra els 40 anys de l’Assemblea de Barcelona

La celebració es durà a terme el dilluns 11 de juliol

L’11 de juliol se celebra a Barcelona el 40è aniversari de l’Assemblea de Barcelona de CCOO. Un altre 11 de juliol, el del 1976, a l’Església de Sant Medir del barri barceloní de Sants, 650 delegats i delegades de CCOO de tot l’Estat es van reunir en assemblea general i van decidir constituir en sindicat el que fins en aquell moment havia estat un moviment sociopolític.

Per aquest motiu, l’actual Consejo Confederal de CCOO d’Espanya es reunirà a l’Església de Sant Medir el matí del dia 11 de juliol per recordar aquella històrica assemblea i també per convocar l’11è Congrés del sindicat, que s’ha de celebrar el juny del 2017. En el marc de la convocatòria es farà també un homenatge a Cipriano García, sota la placa que porta el seu nom i que és al costat de l’església. Això serà a les 10.30 hores.

Ja a la tarda, a partir de les 17.30 h tindrà lloc, a l’espai de Can Fabra de Barcelona, un acte commemoratiu per recuperar la memòria col·lectiva i el paper de desenes de milers d’homes i dones que van contribuir a la recuperació de la democràcia i a la consolidació de Comissions Obreres com l’organització social més important del país.