De la proporcionalitat a la paritat. 25 anys de la I Conferència d’Homes i Dones de CCOO de Catalunya

El 9 de maig farà 25 anys de la seva realització

El 9 de maig del 1991, va tenir lloc la I Conferència d’Homes i Dones de CCOO de Catalunya, amb el lema “Com fer un sindicalisme de i per als homes i les dones”.

Tres eren els objectius que esvan marcar a la conferència. El primer que es proposava és que la política capa les dones fos de tot el sindicat, en lloc de delegar-se a la Secretaria dela Dona. És el que coneixem com a transversalitatde les propostes cap a les dones. També es pretenia que cada sector conegués ielaborés les seves propostes.

El segon objectiu era enfortirles secretaries de la dona. Crear secretaries en tots els àmbits perquè allà onhi havia secretaria, s’avançava. Es tractava que les mateixes dones fossin elmotor de les propostes sindicals cap a les dones. Des de les secretaries de ladona s’havia de coordinar totes les dones que estiguessin en organismes dedirecció.

El tercer objectiu era augmentarla presència de les dones en organismes de direcció. Es va plantejar la proporcionalitat.Els organismes de direcció havien de respondre a la realitat afiliativa entrehomes i dones de cada àmbit.

Amb motiu de la Conferència de Dones i Homes que ha tingut lloc el 3 demarç d’enguany, amb el lema “Feminitzant el sindicat”, Rosa Sans,directora de la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya, vaintervenir:

De la proporcionalitat a la paritat. Intervenció Rosa Sans