Via Laietana, 16. 7a planta
format impressió |
Idiomes

Promogut per la Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya

Núria Sánchez Mira, guanya el Premi Angel Rozas, amb el treball 'La división social y sexual del trabajo en transformación. Un análisis de clase en un contexto de crisis'

Foto

Dels  treballs presentats a la quarta convocatòria del Premi Angel  Rozas, a la recerca en ciències socials per a investigadors i investigadores novells, n’ha resultat el guanyador  'La división social y sexual del trabajo en transformación. Un análisis de clase en un contexto de crisis’ de  Núria Sánchez Mira.

Es tracta d’una recerca sociològica que té per objectiu  analitzar, en l’actual context de crisi,  les importants transformacions en la divisió social i sexual del treball que estan tenint lloc en aquest país, particularment pel que fa als patrons d'ocupació de les parelles, que s'haurien concretat en un important auge del doble ingrés. Aquest treball s'interessa per analitzar aquests canvis, partint de la llar com a espai central d'anàlisi, i fixant-se tant en els desenvolupaments esdevinguts durant el període d'expansió econòmica, com en l'impacte de la crisi iniciada el 2008. No només constitueix una preocupació central de la investigació l'estudi de les relacions de gènere, sinó que també ho és el desentranyar la manera en què l'eix de classe social travessa aquesta problemàtica.

El jurat, presidit per Josep Fontana, historiador i professor emèrit de la Universitat Pompeu Fabra, i format per Xavier Folch, editor; Rosa Sans, directora de la Fundació Cipriano García; Josep M. Vallès, catedràtic de ciència política i de l’administració (Universitat Autònoma de Barcelona), i Maite Vilalta,  doctora en ciències econòmiques i professora d’hisenda pública (Universitat de Barcelona), ha apreciat la gran qualitat de tots els treballs presentats

La Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya promou aquest premi, amb caràcter biennal, amb l'objectiu de reconèixer la millor recerca desenvolupada en els diferents àmbits de les ciències socials sobre el món del treball. Aquesta quarta edició, té un únic premi consistent en la publicació i la distribució del treball guanyador.

21/11/2016