Via Laietana, 16. 7a planta
 contrast
format impressió |
Idiomes

Promogut per la Fundació Cipriano García per promoure la recerca en ciències socials

Mireia Bolibar Planas guanya el Premi Ángel Rozas amb el treball "Digue'm amb qui vas i et diré com participes"

Foto

Dels nou treballs presentats en la tercera convocatòria del Premi Ángel Rozas a la Recerca en Ciències Socials per a investigadors i investigadores novells, n'ha resultat el guanyador "Digue'm amb qui vas i  et diré com participes: l'impacte de les xarxes personals sobre la participació associativa de la població immigrada", de Mireia Bolíbar Planas.

Es tracta d’una r
ecerca sociològica que té com a objectiu general aprofundir en el coneixement dels mecanismes que intervenen en el procés d’integració social de la població immigrada a Catalunya. La recerca analitza específicament el vincle entre les xarxes socials i la participació associativa per tal de conèixer les dinàmiques relacionals d’inclusió i d’exclusió social que operen en el camp de la participació social i política. La recerca identifica i analitza, en primer lloc, com són les xarxes socials de la població immigrada i, en segon lloc, estudia el paper de les xarxes en la definició de la forma en què aquests actors participen en el món associatiu.

El jurat, presidit per Josep Fontana, historiador i professor emèrit de la Universitat Pompeu Fabra, ha estat format per Xavier Folch, editor de l’Editorial Empúries (Grup 62); Rosa Sans, directora de la Fundació Cipriano García; Josep M. Vallès, catedràtic de ciència política i de l’administració (Universitat Autònoma de Barcelona), i Maite Vilalta,  doctora en ciències econòmiques i professora d’hisenda pública (Universitat de Barcelona).

La Fundació Cipriano García - CCOO de Catalunya promou aquest premi, amb caràcter bianual, amb l'objectiu de reconèixer la millor recerca desenvolupada en els diferents àmbits de les ciències socials sobre el món del treball. Aquesta segona edició, convocada amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, té un únic premi consistent en la publicació i la distribució del treball guanyador.

21/01/2015