Via Laietana 16, 7a planta - 08003 Barcelona    934812841   Fax. 934812921    ceres@ccoo.cat
format impressió |  contrast

centre d'estudis i recerca sindicals

Inici web
Cerca ràpida

Via Laietana, 16, 7a planta

Horari matins:
dl.a dv.de 9 a 14 h
Horari tardes:
dl.a dj.de 16 a 18.30 h

ceres@ccoo.cat
 biblioteca@ccoo.cat
Fax. 93 481 29 21

Declaració de suport del CSI (Consell Sindical Interregional Pirimed). Barcelona, 1 d'octubre de 2003

INTERVENCIÓ DE LA USDA (UNIÓ SINDICAL D'ANDORRA) EN LA SETMANA DE LA FEINA

En el marc de la «Setmana de la feina», i dins de la Taula de debat «Treballar a Andorra», han intervingut la Sra. Pilar Escalé, directora de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d'Andorra, i la Sra. Mercè Ros, membre del Consell Executiu de la USDA.

Una vegada més s'ha posat en evidència la situació laboral a Andorra, amb la manca de reconeixement dels drets socials i sindicals, que dificulta la circulació de treballadors d'una banda a l'altra de la frontera.

La companya sindicalista andorrana ha explicat, en clau de preocupació, la lentitud en el desenvolupament de la Constitució Andorrana del 1993, i el desplegament de les lleis i els reglaments que se'n deriven, que fa que les condicions de treball en aquest país no siguin adequades i que la mobilitat dels treballadors catalans o francesos cap a Andorra no sigui possible en unes condicions dignes.

El sindicat USDA té tot el suport de les organitzacions sindicals de França i Catalunya i és membre del CSI (Consell Sindical Interregional), que, de manera unànime, va adoptar, en el darrer Comitè de Direcció a Toulouse, una declaració de suport contra els darrers acomiadaments a Andorra per motius sindicals.

En el marc de la «Setmana de la feina», el CSI constata, una vegada més, que és inacceptable la participació d'Andorra en entitats i àmbits o organismes paritaris, com la xarxa EURES, que té com a objectiu afavorir la circulació de treballadors d'altres països, mentre a Andorra no hi hagi una normalització social i sindical que garanteixi la defensa dels drets dels treballadors en mobilitat.

Joana Agudo
Presidenta del CSI Pirimed

Declaració del CSI Pirimed

Les organitzacions sindicals franceses i catalanes del Consell Sindical Interregional Pirimed, reunides a Tolosa de Llenguadoc el 19 de setembre de 2003, expressen el seu suport total als sindicalistes i treballadors andorrans.

El CSI Pirimed, que ha integrat entre els seus membres la USDA (Unió Sindical d'Andorra), es compromet a defensar les activitats sindicals i a treballar pel reconeixement del fet i els drets sindicals a Andorra.

El CSI Pirimed exigeix del Govern i la patronal andorrans el cessament i l'abandonament de tots els acomiadaments de treballadors per causes sindicals.

En aquest sentit, el CSI Pirimed expressa la seva solidaritat amb els treballadors afiliats al SICO (Sindicat de conductors), davant de l'acomiadament de quatre treballadors dels quals dos són membres del comitè executiu sindical, i farà tot el possible perquè siguin readmesos al seu lloc de treball.

El sindicalisme, a Andorra com a Europa, ha de contribuir a la millora de les condicions de vida i de treball dels treballadors i a la seva emancipació.

Hem de dir que el CSI Pirimed romandrà vigilant i actiu pel que fa al reconeixement i a l'evolució dels drets sindicals a Andorra.

02/10/2003

Identificació