Actualitat

CCOO denuncia la situació insostenible de la Residència de Vilanova del Camí (Conca d'Òdena - Anoia)

Des de CCOO Sanitat de l'Anoia tornem a denunciar la situació en que es troben els residents i el personal professional sanitari dels centres residencials geriatrics. Un altre cas flagrant es la Residència AMMA, del grup AMAVIR de Vilanova del Camí. Després de setmanes d'emergència sanitària a la Conca d'Òdena i amb més de 20 persones residents mortes, les treballadores denuncien la situació d'indefensió i invisibilitat d'aquest centre residencial, manifestant que ningú s'ha interessat per la seva situació marcada per l'exposició continuada al COVID 19 de manera molt directa i de la necessitat urgent d'una desinfecció al centre que no arriba. Afegeixen que es veuen obligades a atendre als residents reutilitzant EPIs amb el conseqüent risc de no tenir la protecció adequada, falta personal per cobrir personal sanitari i de neteja degut a les moltes baixes existents. Demanen que se'ls hi facin les proves de per tal de tallar el risc de transmissió entre professionals, residents i a les famílies de les persones treballadores.

més informació »

Sindicats i patronals de l'Anoia fem front comú per denunciar la manca de solucions per a les persones treballadores i les empreses de la comarca

Davant la publicació del Reial decret 11/2020 al BOE de l'1 d'abril del 2020, on entre d'altres coses, es regula la situació de les persones treballadores confinades a la Conca d'Òdena, sindicats i patronals de l'Anoia –que representem persones treballadores i empreses de la comarca- volem denunciar la manca de solucions efectives i definitives d'aquesta norma. Segons la nostra interpretació de la disposició vint-i-unena de l'esmentat decret, sobre la “Incapacidad temporal en situación excepcional de confinamiento total” s'estableix que només podran accedir a la situació d'incapacitat temporal amb efectes retroactius, les persones treballadores considerades essencials segons el Real Decreto Ley 10/2020 amb domicili a l'àrea confinada. No aclareix si es reconeixerà a les persones que no han pogut sortir del confinament a prestar serveis als seus llocs de treball no inclosos com a serveis essencials, no articula una solució clara per a les persones que només treballen a la Conca d'Òdena però no hi viuen i tampoc aclareix si rebran la baixa assimilada a l'accident de treball o una incapacitat temporal ordinària.

més informació »

CCOO denuncia la manca de protecció del sector de residències geriàtriques al Baix Llobregat

Des de CCOO Sanitat del Baix Llobregat denunciem la situació en què es troba el personal professional sanitari dels centres residencials geriàtrics. Després de setmanes d'emergència sanitària un gran nombre de centres geriàtrics encara no han proporcionat mesures de protecció adequades al seu personal, cosa que ha provocat un elevat risc de transmissió entre professionals, residents i a les families de les persones treballadores. Les treballadores están exposades a la COVID19 d'una manera molt directa, veient-se obligades a atendre als residents sense EPIs, a reutilitzar-los i inclús a fabricar material no homologat davant el risc de no tenir cap tipus de protecció. Un nombre important de residències de la comarca també incompleix les mesures de prevenció i higiene al treball en relació a la roba de treball de les seves professionals, obligant-les a porta a rentar a casa seva, incrementant així el risc de transmissió. Un cas flagrant, al que hem emplaçat a una visita a la inspecció sanitària de la Generalitat es el cas de la Residència Los Sauces, del Grupo Bastón de Oro, ubicada a Sant Boi de Llobregat.

més informació »

CCOO demana als ajuntaments de la Conca d'Òdena que agilitzin les certificacions perquè les treballadores i els treballadors confinats puguin cobrar la baixa

Confinament per la crisi de coronavirus.

Campanya de la renda 2019

CAMPANYA NOMÉS EN LÍNIA. INICI: 20 D'ABRIL DEL 2020. NO ÉS POSSIBLE FER-LA PRESENCIALMENT. HAS DE TRUCAR AL TELÈFON O ESCRIURE A L'ADREÇA ELECTRÒNICA QUE CORRESPONGUI SEGONS EL TERRITORI ON VIUS O TREBALLES BARCELONÈS - BAIX LLOBREGAT - ALT PENEDÈS - ANOIA - GARRAF XAVIER JALDÓN MARTÍNEZ Tel.: 682 545 671 info@doctortax.es

més informació »

CCOO exigeix als governs que aclareixin les instruccions administratives per destinar les prestacions de la Seguretat Social a les persones confinades de la Conca d'Òdena

Les persones treballadores i autònomes confinades han de tenir el dret a l'efecte de prestació que se'ls reconegui la situació d'incapacitat temporal (IT) assimilable a professional.

més informació »

SEAT començarà a fabricar mascaretes

Si finalment el Ministeri de Sanitat dona el vist-i-plau, de la fàbrica de SEAT de Martorell en sortiran a diari deu mil mascaretes per a pacients i quaranta destinades al personal sanitari que treballa a les unitats de cures intensives. El que passa a SEAT és un exemple de com les plantilles de la indústria de l'auto tracten d'atendre la crida del personal sanitari que necessita material. A Renault i Adient també s'han gestat projectes similars.

CCOO d'Indústria lamenta la mort del company Antonio Medina Cano

Va estar sempre vinculat al sindicat intercomarcal del Baix Llobregat, on va ser membre dels equips d'extensió i d'eleccions sindicals durant gairebé 20 anys. CCOO volem transmetre el nostre sincer condol a la seva família, amistats i companys.

més informació »

CCOO crida a preservar l'ocupació davant l'allau d'ERTO a l'Anoia

CCOO anuncia un volum considerable d'Expedients de regulació temporal d'ocupació (ERTO) a empreses de la comarca de l'Anoia amb empreses significatives com Novares Iberica (300 treballadors), SMRC REYDEL (150 persones) del sector de l'automoció. També s'han presentat a Indústries Valls 200 treballadores (sector tèxtil), Gràfiques Argent, Equip Ceràmic i Anoia Motor. Constatem que moltes empreses expressen dubtes alhora de tramitar els ERTO pel supòsit de força major, davant l'incertessa de si seran aprovats per l'autoritat laboral. Al·leguen que el Reial decret del govern central conté dificultats d'interpretació. L'afectació d'ERTO és molt gran a la petita i mitjana empresa amb menys presència de representació legal dels treballadors i treballadores, tot i que s'han adreçat a CCOO a demanar assessorament i tutela. CCOO a les empreses on té força sindical han acordat mesures alternatives de teletreball (administració pública), flexibilitat interna i d'altres per evitar els ERTO, com seria el cas de Miquel y Costas (Capellades). També alertem a les persones treballadores d'empreses de sectors del lleure educatiu i sociocultural, neteja o seguretat privada que mantenen contractes de servei amb les administracions públiques que estiguin alerta perquè no es produeixin situacions d'irregularitats.

més informació »

CCOO crida a preservar l'ocupació davant l'allau d'ERTO a l'Alt Penedès i al Garraf

CCOO anuncia que empreses com Gramer i Gedia (automoció), Bugaderia industrial del Garraf (neteja), Digital Lola (comerç tèxtil), Hotel Dolce i Estela (hostaleria) i la piscina municipal de l'Arboç a dia d'avui ja han presentat ERTO per raons de força major. Coneixem que una part significativa d'empreses del sector del cava, les empreses Brose i Mahle (automoció), Port d'Aiguadolç de Sitges o Autocares MegBus (transports) entre d'altres, estan negociant mesures encaminades a la flexibilitat interna. Ens estem trobant que moltes empreses expressen dubtes alhora de tramitar els ERTO pel supòsit de força major, davant l'incertessa de si seran aprovats per l'autoritat laboral. Al·leguen que el Reial decret aprovat pel govern central conté serioses dificultats d'interpretació. L'afectació d'ERTO és molt gran a la petita i mitjana empresa i es poden produir excessos a causa de la menor presència de representació dels treballadors i treballadores.

més informació »

CCOO crida a preservar l'ocupació davant l'allau d'ERTO al Baix Llobregat

CCOO anuncia una allau d'expedients de regulació temporal d'ocupació a empreses del Baix Llobregat. L'empresa més significativa és SEAT, amb una afectació a més de 14.800 treballadors, que arrossegarà a tot el sector de l'automoció a empreses com: Gestamp, Merit, Adient, Plastic Omnium, SLM, Faurecia, Mem, Lear, IndoPromaut, Aluminium Parts, Linde Carretillas o Unitex entre d'altres.

més informació »

Nous canals de consultes laborals sobre el coronavirus

CCOO de Catalunya té la voluntat de continuar oferint el servei de consulta i assessorament laboral i, per això, ha posat en marxa el telèfon 933 100 000 i un formulari de contacte on podràs adreçar els dubtes i consultes laborals en relació amb la crisi del coronavirus.

més informació »

CCOO exigeix protecció per al personal sanitari als centres del Baix Llobregat

La direcció de l'Hospital Moisès Broggi, de Sant Joan Despí, va presentar al comitè d'empresa el passat divendres 13 de març les seves recomanacions sobre l'ús del material dels equips de protecció individual (EPI) davant la situació de falta de subministraments i desabastiment de material. Una de les mesures proposades, entre d'altres, es utilitzar la mascareta FFP2 quan hi hagi exposició a aerosols per a casos confirmats de COVID-19, que s'ha de reutilitzar fins un màxim de 3 setmanes. Les recomanacions de les autoritats sanitàries és que aquestes siguin d'un sol ús i no reutilitzables. Aquestes mesures adoptades per l'Hospital Moisès Broggi posen en risc els professionals i incrementen de manera substancial el risc de ser contagiats pel COVID-19. CCOO exigim que les mesures de protecció per al personal sanitari han de garantir la seguretat i la salut dels treballadors i treballadores, per tal que puguin continuar oferint serveis a la ciutadania i no posin en risc la salut pública.

més informació »

Preguntes freqüents sobre el coronavirus

CCOO de Catalunya ha posat en marxa un servei d'assessorament per a tots els treballadors i treballadores per a consultes laborals relacionades amb la crisi del coronavirus. Les consultes es resoldran online en un termini màxim de 24 hores.

més informació »

CCOO denuncia el tracte vexatori i autoritari de SACYR FACILITIES a l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona - el Prat

Davant la denúncia constant per part del Comitè d'Empresa de Sacyr Facilities del tracte vexatori, formes autoritàries, despòtiques i injustes d'alguns comandaments intermedis de SACYR en el nostre centre de treball. I enfront la vergonyant actitud de la Direcció de l'empresa, convertint-se la mateixa, en còmplice actiu d'aquests abusos, en recolzar l'actuació d'aquests Comandaments Intermedis mitjançant la suspensió d'ocupació i sou a diverses treballadores i treballadors mitjançant l'aplicació de sancions, que en total, sumen més de cent dies, i que només responen a la legítima protesta per part de les nostres companyes i companys davant el tracte rebut per part dels seus Comandaments Intermedis. Aquest Comitè d'empresa, no consentirà que aquesta situació es mantingui sense més, i com primera mesura, convoquem dues concentració en la Terminal 2

més informació »

Informacions sobre l'evolució del coronavirus COVID-19 respecte del món del treball

Tota la informació per a empreses i persones treballadores sobre les actuacions vinculades a les situacions que es puguin produir per l'efecte del coronavirus Sars-Cov-2

més informació »

CCOO ha organitzat amb èxit d'assistents l'acte: “Plans d'Igualtat: avancem col·lectivament” amb motiu del 8-M

El comitè de Dones de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf, ha organitzat en el marc de les activitats de la setmana del 8 de Març, l'acte “Plans d'Igualtat: avancem col·lectivament” La sala d'actes de CCOO de Cornellà s'ha omplert de 200 delegades i delegats de les comarques del Baix Llobregat,Alt Penedès, Anoia i Garraf.

més informació »

CCOO organitza l'acte: “Plans d'Igualtat: avancem col·lectivament”

El comitè de Dones de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf, organitza en el marc de les activitats de la setmana del 8 de Març, l'acte “Plans d'Igualtat: avancem col·lectivament” Serà demà divendres 6 de març, a les 10 hores, a la sala d'actes de CCOO de Cornellà (ctra. d'Esplugues, 68), estarà conduit per la Monica Alarcón, secretària de Dones, Igualtat i Polítiques LGTBI de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf i comptarà amb les intervencions de: · Bárbara Arenas, experta en Plans d'Igualtat a les empreses, que farà la intervenció-ponència: “Plans d'Igualtat”. · Josep Maria Romero, secretari general de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf, que farà una intervenció sobre "Noves masculinitats". · Esteve Bosch oferirà un recital de poesia feminista.

més informació »

2a Assemblea Sindical Oberta als locals de CCOO Alt Penedès a Vilafranca del Penedès

CCOO és el primer sindicat de l'Alt Penedès amb més de 2400 persones afiliades, 430 delegats i delegades, un 45% de representativitat sindical i amb una diferència de 135 amb la segona força sindical de la comarca. Avui, 26 de febrer, als locals de CCOO Alt Penedès a Vilafranca del Penedès s'ha celebrat en jornada de matí i tarda, l'Assemblea Sindical Oberta. La presentació ha estat a càrrec de Josep M. Romero, secretari general de CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Garraf i Anoia i de Miquel Escobar, coordinador comarcal CCOO Alt Penedès. Hem comptat amb la presència de Ricard Bellera, secretari de Treball i Economia de CCOO Catalunya.

més informació »

CCOO aconseguim tot el comitè d'empresa de SILENCE, empresa líder en fabricació de motos elèctriques

CCOO hem entrat amb força a SILENCE, de Molins de Rei, que és una empresa catalana líder en fabricació de motocicletes elèctriques. CCOO hem aconseguit els 9 membres del comitè d'empresa en les eleccions sindicals celebrades aquesta setmana

més informació »

Memòria Cite 2019 al Baix Llobregat: Dona, llatinoamericana, sense Autorització Administrativa i treballadora de la llar

Durant el 2019, des de la oficina del CITE del Baix Llobregat es van atendre 1305 persones, que van realitzar 2103 visites i plantejar 3318 consultes. Això representa un increment de 242 visites, 231 consultes mes respecte l'any anterior i que el servei del Cite segueix sent una eina útil per a el col·lectiu immigrant a la comarca del Baix Llobregat i que la seva consolidació es una realitat desprès de 35 anys oferint un servei de qualitat. La memòria del CITE del 2019 posa de manifest que es manté l'increment de l'arribada de persones de Llatinoamèrica dels darrers anys. Això ha fet augmentar el percentatge de dones ateses, que ha arribat al 60 % del total de persones ateses. Per nacionalitats, el primer país és el Marroc, amb un 17,8% del total, seguit de Colòmbia (10,3 %), Paraguai, Hondures (6,8%), Veneçuela (4,7 %), Equador (4,6), Perú (4,2%), Bolívia (3,5%), Argentina (3,1%), Xile (3,1%), Brasil (2,7), seguint de Geòrgia, Espanya, El Salvador, Cuba, Senegal, Uruguai, República Dominicana, Nigèria i Mali amb una mitjana del 2,1%.Tanmateix, prop del 58 % de les persones ateses són llatinoamericanes.

més informació »

Inauguració de l'exposició "República. Valors republicans, valors de futur"

Organitzada per la Fundació Cipriano García de CCOO de Catalunya i l'Aula de Formació Joan N. Garcia-Nieto de CCOO Baix Llobregat, i amb el suport de la Federació Obrera i l'Ajuntament de Molins de Rei, el dijous 13 de febrer es va inaugurar amb la presència de Josep Maria Romero, secretari general de CCOO Baix Llobregat i Xavi Paz, alcalde de Molins de Rei. Es una mostra que vol difondre l'experiència republicana que va significar una fita de progrés social i ressaltar els valors republicans com a valors de futur. A continuació, va tenir lloc una conferència de Paola Lo Cascio, professora de la Universitat de Barcelona, presentat per Carles Martínez Riba, Fundació Cipriano Garcia de CCOO Catalunya.

més informació »

Èxit d'assistència a l'Assemblea sindical oberta als locals de CCOO Baix Llobregat a Cornellà

Avui, 13 de febrer, als locals de CCOO Baix Llobregat a Cornellà s'ha celebrat en jornada de matí i tarda, l'Assemblea sindical oberta (ASO). La presentació ha anat a càrrec de Josep M. Romero, secretari general de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf, i de Gema Rodríguez, secretària d'Acció Sindical i Lluita contra la Precarietat de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf. Hem comptat amb la presència de Javier Pacheco, secretari general de CCOO Catalunya. Els dirigents sindicals han explicat que l'ASO es complementarà amb assembles a centres de treball, seminaris i jornades de reflexió. En una segona fase (abril-maig) es seleccionaran les 25 propostes amb més suport a través d'una votació electrònica amb l'app de CCOO.cat i la 3a i última fase serà una assemblea de cloenda (mes de juny) on es presentaran públicament les propostes seleccionades, s'ordenarà la seva prioritat i formaran part del procés de debat del 12è Congrés de CCOO de Catalunya.

més informació »

CCOO signa un important acord amb Pronovias Group per a l'equiparació del permís de naixement entre mares i progenitors

Aquest acord preveu la igualació del permís a l'altre progenitor o progenitora, ampliant-lo en 4 setmanes més per naixement fins a arribar a les 16 setmanes, amb efectes de caràcter retroactiu a 1 de gener de 2020. Amb aquest acord signat per la Secció Sindical de CCOO i Pronovias Group es demostra que és possible avançar cap a una igualtat efectiva i real entre dones i homes.

Inauguració de l'exposició República. Valors republicans, valors de futur

Organitzada per la Fundació Cipriano García de CCOO de Catalunya i l'Aula de Formació Joan N.Garcia-Nieto de CCOO Baix Llobregat, i amb el suport de la Federació Obrera i l'Ajuntament de Molins de Rei és una mostra que vol difondre l'experiència republicana que va significar una fita de progrés social i ressaltar els valors republicans com a valors de futur. Inauguració serà a càrrec de Josep Maria Romero, secretari general de CCOO Baix Llobregat i Xavi Paz, alcalde de Molins de Rei. Seguidament, tindrà lloc una conferència de Paola Lo Cascio, professora de la Universitat de Barcelona, presentada per Carles Martínez Riba, Fundació Cipriano Garcia de CCOO Catalunya.

més informació »

CCOO empata les eleccions sindicals al Garraf

CCOO del Garraf, després del tancament del període àlgid d'eleccions sindicals que va de 2016 al 31 Desembre de 2019, aconsegueix empatar les eleccions sindicals després de quatre anys consecutius perdent les eleccions sindicals. CCOO ha obtingut 206 delegades i delegats, un 38% de representació, empatant respecte a la UGT. Molt lluny queden altres opcions sindicals minoritàries com la CGT (4,60%) i la USOC (1,10%). El sindicalisme corporatiu format per diferents sindicats, arriba al 14,18%, mentre que el sindicalisme independentista (I-CSC) no arriba al 4% del conjunt del Garraf, dada que demostra que la polarització política no ha arribat als centres de treball i no ha ocasionat divisió sindical.

més informació »

CCOO torna a guanyar les eleccions sindicals a l'Anoia

CCOO de l'Anoia, després de dos anys perdent les eleccions sindicals, tornar a recuperar durant el 2019, la seva condició de primer sindicat de l'Anoia. CCOO ha obtingut 220 delegades i delegats, un 38,06% de representació, amb una diferència respecte al segon sindicat (UGT) de 14 delegades i delegats. Molt lluny queden altres opcions sindicals minoritàries com la CGT (8,48%) i USO (5,70%). El sindicalisme corporatiu format per diferents sindicats, arriba al 10,55%, mentre que el sindicalisme independentista (I-CSC) no arriba al 1,55% del conjunt de l'Anoia, dada que demostra que la polarització política no ha arribat als centres de treball i no ha ocasionat divisió sindical.

més informació »

CCOO torna a guanyar les eleccions sindicals a l'Alt Penedès

CCOO de l'Alt Penedès revalida novament, la seva condició de primer sindicat de l'Alt Penedès, després del tancament del període àlgid d'eleccions sindicals que va de 2016 al 31 Desembre de 2019. CCOO ha obtingut 428 delegades i delegats, un 48,75% de representació, amb una diferència respecte al segon sindicat (UGT) de 134 delegades i delegats. Molt lluny queden altres opcions sindicals minoritàries com la USOC (6,49%) i CGT (1,14%). El sindicalisme corporatiu format per diferents sindicats, arriba al 8,08%, mentre que el sindicalisme independentista (I-CSC) no arriba al 2,45% del conjunt de l'Alt Penedès, dada que demostra que la polarització política no ha arribat als centres de treball i no ha ocasionat divisió sindical.

CCOO torna a guanyar les eleccions sindicals al Baix Llobregat

CCOO del Baix Llobregat revalida novament, la seva condició de primer sindicat del Baix Llobregat, després del tancament del període àlgid d'eleccions sindicals que va de 2016 al 31 Desembre de 2019. CCOO ha obtingut 2836 delegades i delegats, un 44,46% de representació, amb una diferència respecte al segon sindicat (UGT) de 443 delegades i delegats. Molt lluny queden altres opcions sindicals minoritàries com la USOC (4,07%) i CGT (2,99%). El sindicalisme corporatiu format per diferents sindicats, arriba al 10,5%, mentre que el sindicalisme independentista (I-CSC) no arriba al 0,45% del conjunt del Baix Llobregat, dada que demostra que la polarització política no ha arribat als centres de treball i no ha ocasionat divisió sindical.

més informació »

Durant el 2019, des de la oficina del CITE d'Igualada es van atendre 307 persones, que van realitzar 503 visites i plantejar 626 consultes. Això representa que el servei del Cite segueix sent una eina útil per a el col·lectiu immigrant a la comarca de l'Anoia i que la seva consolidació es una realitat desprès de 27 anys oferint un servei de qualitat. La memòria del CITE del 2019 posa de manifest que es manté l'increment de l'arribada de persones de Llatinoamèrica dels darrers anys. Això ha fet augmentar el percentatge de dones ateses, que ha arribat al 62 % del total de persones ateses. Per nacionalitats, el primer país és el Marroc, amb un 30% del total, seguit de Colòmbia (9,1 %), Equador (5,9), Argentina (5,2%), Hondures (4,9%), Bolívia (4,6%), Perú (4,6%), Veneçuela (4,6 %) seguint de Ucraïna, Ghana, Guinea, Paraguai, Brasil, Uruguai, Geòrgia, Cuba, Egipte, Xile, Xina i Senegal amb una mitjana 3%.Tanmateix, prop del 55 % de les persones ateses són llatinoamericanes.

CCOO presenta l'Assemblea sindical oberta al Baix Llobregat

Avui en Josep M. Romero, secretari general de CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès- Anoia - Garraf i Dolors Llobet, secretària d'Atenció a l'Afiliació, Estudis i Coordinació de Direcció de CCOO Catalunya, han presentat l'Assemblea sindical oberta (ASO) als locals del sindicat a Cornellà. Aquesta iniciativa, que va ser una primera experiència el 2015 des de la voluntat de repensar l'organització, torna a ser un procés de participació obert a l'afiliació, a entitats i a personalitats, des de la deliberació col·lectiva i la participació horitzontal per regenerar el sindicalisme. Els dirigents sindicals han explicat que l'ASO tindrà lloc el proper 13 de febrer als locals de CCOO Baix Llobregat en jornada de matí i tarda i es complementarà amb assemblees a centres de treball, seminaris i jornades de reflexió. En una segona fase (abril-maig) se seleccionaran les 25 propostes amb més suport a través d'una votació electrònica amb l'app de CCOO.cat i la 3a i última fase serà una assemblea de cloenda (mes de juny) on es presentaran públicament les propostes seleccionades, s'ordenarà la seva prioritat i formaran part del procés de debat del 12è Congrés de CCOO de Catalunya.