CCOO rebutja el tancament d'Aludyne Automotive Spain

La direcció de l'empresa Aludyne Automotive Spain, de Gavà, ha presentat un ERO per tancar la planta i acomiadar les setanta-nou persones que hi treballen. CCOO d'Indústria manifesta el seu ferm rebuig al tancament i denuncia que darrera d'aquesta decisió empresarial s'hi amaga una deslocalització encoberta.

més informació »

Presentació de les propostes per un pla de xoc per la reactivació social i econòmica al sector turístic del Garraf.

Situació del sector turístic a Catalunya L'activitat turística representa el 12% del PIB, que sumant sectors afins arriba fins el 20% del PIB català. Les activitats del sector van des del transport aeri, marítim i per carretera, les agències de viatges i operadors turístics, els serveis d'allotjament entre hotels i altres allotjaments, els serveis de menjar i begudes, el personal de museus i guies turístics, el comerç i altres sectors d'oci i esports. La crisi de la Covid-19 ha posat de manifest la vulnerabilitat de l'economia catalana altament exposada al sector turístic.

més informació »

CCOO i UGT denuncien la cobertura insuficient de les plantilles als centres de treball de Correos a Catalunya

Actualment a molts centres de repartiment i oficines no es cobreix entre el 30 % i el 40 % de la plantilla: els sindicats inicien concentracions de protesta.

més informació »

CCOO denuncia que Comdata (antiga Digitex) presenta un ERO que afecta a prop de 3.000 llocs de treball que fins ara eren serveis essencials

Empresa d'atenció multicanal amb seus a Viladecans i Esplugues.

més informació »

Un acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris

La pandèmia provocada per l'extensió de la COVID-19 ha tingut conseqüències dramàtiques per a tot el món. El nostre país s'ha enfrontat a una experiència inèdita en la qual, per evitar l'extensió del virus i l'agreujament del nombre de persones afectades, s'han pres mesures de paralització de l'activitat econòmica o restriccions a la mobilitat com mai no havíem vist.

més informació »

CCOO i UGT, convoquen una concentració a Vilafranca del Penedès per aconseguir un gran acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris

CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya i USOC, conjuntament amb entitats socials del nostre país, han convocat mobilitzacions arreu de Catalunya el proper dissabte, 27 de juny, amb el lema “Un acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris”. La mobilització s'adreça a sindicats, treballadors i treballadores d'empreses en situació de conflicte, formacions polítiques progressistes, entitats socials, associacions, la gent de la cultura i a la ciutadania en general. Aquesta convocatòria a Vilafranca del Penedès posarà en valor la necessitat de reforçar els serveis públics (sanitat i dependència), i pel manteniment del projecte industrial i per l'ocupació de moltes persones que viuen a la comarca de l'Alt Penedès. Es procedirà posteriorment, a una lectura del manifest a càrrec de personal sanitari de la comarca.

més informació »

CCOO i UGT, convoquen una concentració a Cornellà per aconseguir un gran acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris

CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya i USOC, conjuntament amb entitats socials del nostre país, han convocat mobilitzacions arreu de Catalunya el proper dissabte, 27 de juny, amb el lema “Un acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris”. La mobilització s'adreça a sindicats, treballadors i treballadores d'empreses en situació de conflicte, formacions polítiques progressistes, entitats socials, associacions, la gent de la cultura i a la ciutadania en general. Aquesta convocatòria a Cornellà començarà amb intervenció d'una representant del Fòrum Social del Baix Llobregat que posarà en valor la necessitat de reforçar els serveis públics (sanitat i dependència), desprès intervindran representants de les persones treballadores de la planta de Nissan de Sant Andreu de la Barca que aposten pel manteniment del projecte industrial i per l'ocupació de moltes persones que viuen a la comarca del Baix Llobregat i es procedirà posteriorment, a una lectura del manifest a càrrec de personal sanitari de la comarca.

més informació »

CCOO i UGT convoquen una concentració a Igualada per aconseguir un gran acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris

CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya i USOC, conjuntament amb entitats socials del nostre país, han convocat mobilitzacions arreu de Catalunya el proper dissabte, 27 de juny, amb el lema “Un acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris”. Està adreçada a sindicats, treballadors i treballadores d'empreses en situació de conflicte, formacions polítiques progressistes, entitats socials, associacions, la gent de la cultura i a la ciutadania en general. Aquesta convocatòria a Igualada comptarà amb les intervencions de representants de les treballadores i treballadors dels nostres sectors privats i públics de l'Anoia, que faran sentir la seva veu per a demanar mesures urgents de promoció econòmica d'una comarca que se situa a la cua dins la nostra demarcació pel que fa a les xifres d'atur i renda disponible. Finalment, es llegirà un manifest provinent del nostre personal sanitari.

més informació »

CCOO, UGT i USOC, conjuntament amb entitats socials, convoquen una gran mobilització arreu de Catalunya per un gran acord per rescatar les persones, els treballs i els salaris

Dissabte, 27 de juny de 2020.

més informació »

CCOO denuncia a l'Hospital Benito Menni a la Inspecció de Treball en incomplir reiteradament les seves obligacions mentre la plantilla contínua fent un sobreesforç encomiable

La direcció de l'hospital Benito Menni CASM, del sector de l'atenció sanitària a persones amb malalties mentals, prescindeix i segueix sense valorar l'important sobreesforç que està fent el conjunt de la plantilla. Aquesta garanteix la qualitat i contínua fent les seves tasques assistencials, com mereixen els usuaris i usuàries, fins i tot van realitzar torns esgotadors de 12 hores i no precisament en òptimes condicions. L'empresa continua incomplint, reiteradament, les seves obligacions i responsabilitats fent impossible la via del diàleg i la transparència. CCOO hem denunciat la falta de EPIs, l'incompliment de les recomanacions de les guies oficials per a professionals sanitaris davant el Covid19, el pagament de les hores extres per sota del preu de l'hora de jornada ordinària, l'encotillament i condicionament que imposa unilateralment en el gaudi de les vacances de la plantilla i també denunciem que han negat a la plantilla, diverses donacions d'aliments que havia gestionat el sindicat en aquest context tan difícil i que havia permès la col·laboració de diferents empreses i marques de rellevància.

més informació »

CCOO i UGT exigeixen reactivar la Taula per la Reindustrialització de l'Alt Penedès

Aquesta taula es va reactivar a instàncies dels sindicats majoritaris de la comarca i han passat 45 dies des de la primera i última reunió, sense més notícies. UGT i CCOO consideren urgent la seva convocatòria i expressen una gran preocupació per l'evolució de la situació socioeconòmica, l'impacte a la comarca del possible tancament de Nissan, la transformació del sector de l'automoció i la complicada situació del sector del vi i del cava.

més informació »

CCOO d'Indústria lamentem la mort de Sebastián Gavilán, sindicalista històric de CCOO a Seat

CCOO d'Indústria de Catalunya lamentem la pèrdua del company Sebastián Gavilán Ramos, sindicalista històric de CCOO a Seat, que ens va deixar ahir. Va ser un lluitador en tots els sentits, una persona a la qual no agradaven les mitges tintes i que es mostrava clara i ferma en tot el que calia fer, ja fos en la negociació o en la lluita per les reivindicacions i drets laborals i socials. CCOO volem transmetre el nostre sincer condol a la seva família, amistats i companyes i companys.

CCOO valora positivament l'acord assolit a Akzo Nobel

Les treballadores i treballadors d'Akzo Nobel Industrial Paints, de Vallirana, han ratificat per una àmplia majoria, amb un 78 % de vots a favor, el principi d'acord assolit dimarts entre el comitè i la direcció de l'empresa, amb la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya. CCOO d'Indústria de Catalunya valora positivament l'acord, ja que incorpora millors condicions econòmiques per a la plantilla que les que plantejava inicialment l'empresa i ha permès reduir les persones afectades per la supressió del procés continu.

més informació »

CCOO crea un espai d'informació, assessorament i suport per a persones vulnerables a Cornellà

El sindicat CCOO del Baix Llobregat amb la seva política de reforçar l'acció sociopolítica, posar les persones al centre i respondre a les urgències socials que s'han accentuat en aquest context postCovid19, ha creat un punt d'informació, assessorament i suport a persones i famílies amb risc de vulnerabilitat social. CCOO fidel als valors de la solidaritat, el compromís, l'ajuda i el surpot mutu, que formen part de la història del sindicalisme i del moviment, segons els seu secretari general, Josep Maria Romero, afirma: “continuarem donant respostes col·lectives i organitzades a les necessitats creixents de moltes persones i famílies de la nostra comarca, que son castigades pel paradigma de la precarietat social i laboral creixent, que s'ha agreujat els últims mesos. Més enllà que les nostres reivindicacions continuen sent una fiscalitat justa, progressiva i suficient, sistemes públics de pensions i xarxes suficients de protecció social – l'IVM recentment aprovat va en la bona direcció – no podem quedar-nos de braços plegats davant la situació actual i creem un punt d'assessorament, amb recursos propis, per ajudar a moltes persones i famílies, des de la nostra experiència acumulada i la proximitat als problemes de la gent”

més informació »

La plantilla d'Akzo Nobel es mobilitza en defensa de les condicions laborals i de l'ocupació

La direcció d'Akzo Nobel Industrial Paints (Vallirana) ha posat sobre la taula una modificació substancial de les condicions laborals de la plantilla i la supressió del procés continu, cosa que suposaria l'acomiadament d'onze persones. Davant la impossibilitat d'arribar a un acord amb l'empresa per revertir aquestes decisions, el comitè d'empresa ha convocat la plantilla a una jornada de mobilització en defensa de les condicions i els llocs de treball el dimecres 10 de juny.

més informació »

CCOO i UGT mantenen la convocatòria de vaga per al 4 de juny per l'actitud tancada de Lidl

La direcció de LIDL manté la seva falta de diàleg, negociació i incomplint amb l'acordat. El passat 29 de maig, empresa i sindicats majoritaris es van reunir al SIMA per iniciar un procediment de mediació. Però l'acord no va ser possible i CCOO i UGT mantenen la convocatòria de vaga per al proper dijous 4 de juny. Un procediment de mediació i arbitratge és molt útil, sempre que les parts estiguin disposades a dialogar i a negociar. Però, el que CCOO i UGT es van trobar divendres passat a la Fundació SIMA va ser una empresa tancada al debat. La direcció de Lidl es va presentar divendres per complir un tràmit, negant sistemàticament els fets i sense cap voluntat d'arribar a acords. Fets com que no hi ha protocols de prevenció per iniciar l'activitat de forma segura en seccions recentment obertes a públic com el tèxtil. Fets com que han incomplert l'acord signat a el principi de l'Estat d'Alarma, en el qual es comprometien a pagar les hores extres a el 150% reconeixent així el sobreesforç que està realitzant la plantilla.

més informació »

La plantilla de Nissan interpel·la Renault en defensa dels seus llocs de treball

Les treballadores i treballadors de Nissan continuen mobilitzant-se en defensa dels seus llocs de treball, i volen denunciar també davant de Renault, com a membre de l'aliança que gestiona la zona d'Europa, que la decisió de Nissan deixarà 25.000 famílies sense feina, amb tot el que això comporta. Amb aquesta nova protesta volen fer arribar el seu missatge alt i clar al president d'ANFAC i directiu de Renault, José Vicente de los Mozos, per dir-li que no es pot rentar les mans en aquest assumpte.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona a Esplugues de Llobregat a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat masclista d'una dona a Esplugues de Llobregat, i novament expressa el seu rebuig a una violència que encara avui s'exerceix vers les dones només pel fet de ser dones.

més informació »

La plantilla de Nissan es mobilitza en defensa dels llocs de treball

La lluita de les treballadores i treballadors de Nissan en defensa dels seus llocs de treball no s'atura. Demà divendres, 29 de maig, els comitès d'empresa de Nissan han convocat la plantilla a concentrar-se de les 11 a les 12.30 h davant els quatre concessionaris més importants que Nissan té a l'àrea de Barcelona.

més informació »

Pensionistes de CCOO aposten per un canvi de model en l'atenció a les persones grans

La Federació de pensionistes i jubilats de CCOO BLLAPAG (Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf) han elaborat un manifest per donar a conèixer entre les entitats socials del territori, serà presentat als diferents consells de gent gran i als diferents espais institucionals i socials comarcals en què hi participen. Entre d'altes arguments el text valora que aquesta crisi sanitària no coneix d'edats ni cap altre condició, però son les persones grans les que més han patit els efectes més greus.

més informació »

Ajuntament de Vilanova i la Geltrú no subrogarà a les persones treballadores d'un servei externalitzat i facilitarà acomiadaments

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú va contractar fa més d'una dècada a l'empresa de serveis Barna Porters. Aquesta empresa va ser contractada per a gestionar els següents serveis: consergeria-recepció i atenció de centraleta telefònica de la Casa Consistorial, de la Casa Olivella i de l'edifici Neàpolis. També el servei d'auxiliar d'instal·lacions esportives de cap de setmana de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. Dels tres partits polítics que conformen l'actual Govern municipal (ERC, Capgirem Vilanova-CUP i JuntsXCAT), n'hi ha dos que quan estaven a l'oposició (ERC i CUP) havien manifestat públicament tant en seu plenària com davant dels mitjans de comunicació locals i comarcals la seva voluntat de municipalitzar i/o internalitzar entre d'altres serveis municipals, els de consergeria-recepció i atenció de centraleta telefònica de l'edifici consistorial i de la Casa Olivella i subrogar-ne el personal.

més informació »

Els sindicalisme majoritari considera una falta de respecte enterar-se dels acords de l'equip de govern a través de la premsa, quan han demanat reiteradament que es constitueixi una taula de diàleg social a la capital del Garraf. El sindicalisme confederal i de classe majoritari a la comarca considera un camí radicalment equivocat destinar un paquet econòmic, ajuts a empreses, bonificacions i subvencions sense un marc estable de concertació on siguin representats els agents socials i econòmics representatius de la ciutat i la comarca. Especialment greu, és el cas de VNG on únicament s'ha negociat o informat el Clúster de Desenvolupament Econòmic i a la Federació Empresarial del Penedès, i s'ha omès completament l'opinió i la visió de les persones treballadores i les organitzacions democràtiques que els representen legítimament, com són els sindicats majoritaris CCOO i UGT.