Actualitat

CCOO de Catalunya entenem que l'anunci de l'ampliació de l'aeroport del Prat no atén a criteris de cohesió territorial i mediambiental

Els aeroports de Girona i Reus estan perfectament capacitats per assumir l'increment del servei aeroportuari.

CCOO de l'Anoia arriba a les 1.269 persones afiliades durant el 2019

Un cop tancades les dades d'afiliació de 2019, s'observa que a CCOO de l'Anoia a 31 de desembre de 2019, hi havia 1.269 persones afiliades a CCOO de l'Anoia. Una dada molt rellevant és que les dones aporten un 70% de l'increment d'afiliació al sindicat en el 2019. L'augment d'afiliació femenina el 2019 ha estat d'un 1,35% i com a conseqüència, es redueix la diferència entre l'afiliació femenina i la masculina en un punt; ara les dones representen el 37% de l'afiliació de CCOO de l'Anoia, confirmant-se, un any més, la progressiva feminització del sindicat.

més informació »

CCOO del Garraf creix un 1,32% en afiliació durant el 2019 i arriba a les 2.448 persones afiliades

Un cop tancades les dades d'afiliació de 2019, s'observa que CCOO del Garraf ha crescut un 1,32% respecte de l'any 2018. A 31 de desembre de 2019, hi havia 2448 persones afiliades a CCOO del Garraf. Una dada molt rellevant és que les dones aporten un 70% de l'increment d'afiliació al sindicat en el 2019. L'augment d'afiliació femenina el 2019 ha estat d'un 2,28%, és superior al creixement afiliatiu global (1,32%), i com a conseqüència, es redueix la diferència entre l'afiliació femenina i la masculina en un punt; ara les dones representen el 40,5% de l'afiliació de CCOO del Garraf, confirmant-se, un any més, la progressiva feminització del sindicat.

més informació »

CCOO del Baix Llobregat creix un 3,83% en afiliació durant el 2019 i arriba a les 22.974 persones afiliades

Un cop tancades les dades d'afiliació de 2019, s'observa que CCOO del Baix Llobregat ha crescut un 3,83% respecte de l'any 2018. A 31 de desembre de 2019, hi havia 22.974 persones afiliades a CCOO del Baix Llobregat, el que suposa un increment net d'afiliació de 848 persones. Una dada molt rellevant és que les dones aporten un 70% de l'increment d'afiliació al sindicat en el 2019. L'augment d'afiliació femenina el 2019 ha estat d'un 4,75%, és superior al creixement afiliatiu global (3,83%), i com a conseqüència, es redueix la diferència entre l'afiliació femenina i la masculina en un punt; ara les dones representen el 38% de l'afiliació de CCOO del Baix Llobregat, confirmant-se, un any més, la progressiva feminització del sindicat.

més informació »

CCOO de l'Alt Penedès creix un 1,57 % en afiliació durant el 2019 i arriba a les 2.390 persones afiliades

Un cop tancades les dades d'afiliació de 2019, s'observa que CCOO de l'Alt Penedès ha crescut un 1,57% respecte de l'any 2018. A 31 de desembre de 2019, hi havia 2390 persones afiliades a CCOO de l'Alt Penedès. Una dada molt rellevant és que les dones aporten un 70% de l'increment d'afiliació al sindicat en el 2019. L'augment d'afiliació femenina el 2019 ha estat d'un 2,75%, és superior al creixement afiliatiu global (1,57%), i com a conseqüència, es redueix la diferència entre l'afiliació femenina i la masculina en un punt; ara les dones representen el 37% de l'afiliació de CCOO de l'Alt Penedès, confirmant-se, un any més, la progressiva feminització del sindicat.

més informació »

El periodista i escriptor Andreu Claret presenta el llibre "El cònsol de Barcelona" a CCOO de Cornellà

Demà dimarts, 14 de gener, a les 18 hores, a la seu del sindicat a Cornellà (Ctra. d'Esplugues, 68).

més informació »

A CCOO de l'Anoia creix un 11,68 % l'assessorament laboral que presta a la comarca fruit de la precarietat laboral

CCOO de l'Anoia experimenta, durant el 2019, un fort creixement en les consultes del seu servei d'assessorament laboral. És una de les principals necessitats que demanen els treballadors i treballadores de la comarca que s'apropen als locals de CCOO i es consolida com una de les eines fonamentals del sindicat per intervenir en el mercat de treball. Algunes de les dades més rellevants del servei d'assessorament laboral i sindical són: - El 2019 es van atendre a 392 persones en el punt d'assessorament de CCOO de Igualada - S'incrementa en un 11,68% les persones ateses respecte al 2018

més informació »

A CCOO de l'Alt Penedès creix un 5,12 % l'assessorament laboral que presta a la comarca fruit de la precarietat laboral

CCOO de l'Alt Penedès experimenta, durant el 2019, un fort creixement en les consultes del seu servei d'assessorament laboral. És una de les principals necessitats que demanen els treballadors i treballadores de la comarca que s'apropen als locals de CCOO i es consolida com una de les eines fonamentals del sindicat per intervenir en el mercat de treball.

més informació »

A CCOO del Garraf creix un 22,33 % l'assessorament laboral que presta a la comarca fruit de la precarietat laboral

CCOO del Garraf experimenta, durant el 2019, un fort creixement en les consultes del seu servei d'assessorament laboral. És una de les principals necessitats que demanen els treballadors i treballadores de la comarca que s'apropen als locals de CCOO i es consolida com una de les eines fonamentals del sindicat per intervenir en el mercat de treball. Algunes de les dades més rellevants del servei d'assessorament laboral i sindical són: - El 2019 es van atendre a 723 persones en els punt d'assessorament de CCOO de Vilanova i la Geltrú - S'incrementa en un 22,33% les persones ateses respecte al 2018

més informació »

A CCOO del Baix Llobregat creix un 14,55 % l'assessorament laboral que presta a la comarca fruit de la precarietat laboral

CCOO del Baix Llobregat experimenta, durant el 2019, un fort creixement en les consultes del seu servei d'assessorament laboral. És una de les principals necessitats que demanen els treballadors i treballadores de la comarca que s'apropen als locals de CCOO i es consolida com una de les eines fonamentals del sindicat per intervenir en el mercat de treball. Algunes de les dades més rellevants del servei d'assessorament laboral i sindical són: - El 2019 es van atendre a 3338 persones en els punts d'assessorament de CCOO del Baix Llobregat: Cornellà de Llobregat, Martorell, El Prat de Llobregat i Gavà. - S'incrementa en un 14,55% les persones ateses respecte al 2018

CCOO d'Indústria lamentem la mort del nostre company José Félix Acedo

CCOO d'Indústria volem transmetre el nostre sentit condol i pesar a la seva família, amistats i companys per aquesta trista pèrdua. José Félix Acedo era l'actual responsable de Formació del Sindicat Intercomarcal d'Indústria del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia – Garraf i membre del seu consell.

més informació »

CCOO demanda a AENA exigint un local a l'Aeroport de Barcelona per atendre la precarietat creixent

Per a funcions d'assessorament, tutela, informació i organització.

més informació »

La XARXA ACCIÓ SOLIDARIA de CCOO recull milers de joguines per a famílies en risc d'exclusió social

La Xarxa Acció Solidaria (XAS), impulsada per CCOO del Baix Llobregat -Alt Penedès -Anoia i Garraf ha tancat la campanya de Nadal del 2019, que tenia com a lema “cap nen i nena sense joguina”. En aquesta campanya, que tenia com a única condició “no a les joguines sexistes i violentes”, diversos comitès d'empresa, seccions sindicals i afiliats, s'han fet extensió de la recollida en els seus centres de treball i han portat milers de joguines als locals de CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf.

més informació »

CCOO exigeix que es posi fi al sexisme, cosificació de la Dona i la degradació de la felicitació de festes del WTC de Cornellà

Any rere any CCOO juntament amb d'altres organitzacions socials i institucions realitzem campanyes a favor de la igualtat, la diversitat inclusiva i sensibilització per eradicar un dels problemes més greus que patim, la cosificació de les dones. Hem aconseguit, a través de les lluites socials i gràcies a l'esforç del moviment feminista, que la nostra societat hagi avançat en aquests àmbits sent molt conscients del llarg camí que quedar per recórrer en un sistema molt marcat per la cultura patriarcal i masclista que és incapaç de veure les pràctiques i costums que ens aboquen a una gran desigualtat. Unes petites passes que es veuen molt minvades per actes com el que ahir ha transcorregut a “World Trade Centre Almeda Park”. Aquesta entitat ha decidit reduir el concepte de Nadal a un trio de personatges on es representa la figura femenina altament sexualitzada, amb una vestimenta desajustada a la finalitat de l'acte cosificant la imatge de les dones i transmetent un missatge pervers sobre quin és el paper femení.

més informació »

La Unió Intercomarcal de CCOO Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia-Garraf us desitja unes bones festes i un bon any 2020

CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf us desitja unes bones festes i un bon any 2020 en companyia dels vostres. Desitgem que el 2020 ens permeti seguir sent la primera força sindical del territori, i que amb tota la força que ens dóna aquesta representació, puguem portar les nostres propostes a la negociació col·lectiva i a la concertació social

més informació »

Posicionament de CCOO Anoia davant la creació de la Comissió d'Estudi per la prestació d'abastament d'aigua a Igualada

CCOO de l'Anoia manifestem el nostre desacord amb la decisió presa pel Ple d'Igualada d'excloure'ns (en tant que representació legal dels treballadors i treballadores) a la Comissió d'estudi que ha de fer la memòria justificativa del procediment per a l'exercici públic d'abastament domiciliari d'aigua potable al municipi d'Igualada. També van quedar excloses Aigua és Vida Anoia i la PAH Anoia. CCOO hem participat des del 2016 en les diferents accions fetes a Igualada en defensa de la gestió pública de l'aigua i som interlocutors perfectament vàlids per representar els interessos del personal treballador i del conjunt de les persones usuàries del servei.

més informació »

CCOO de Catalunya condemna l'assassinat d'una dona al Prat de Llobregat a causa de la violència masclista i recorda el seu ferm compromís per a la seva erradicació

Condol a la família i entorn.

més informació »

CCOO, PTP i FAVBAIX presenten una campanya per demanar que el Trambaix travessi el polígon El Pla de Sant Feliu de Llobregat a Molins de Rei

CCOO, l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i la Federació d'Associació de Veïns i Veïnes del Baix Llobregat va presentar la campanya “Volem el Trambaix al Pla”. L'objectiu és exigir que l'extensió del Trambaix de Sant Feliu de Llobregat a Molins de Rei (travessant el polígon El Pla), sigui inclòs al Pla director d'infraestructures 2021-2030 de la Generalitat de Catalunya. Va comptar amb les intervencions de Josep Maria Romero, secretari general de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf; Lluís Carrasco, coordinador de la PTP al Baix Llobregat, i Julián Carrasco, portaveu de sostenibilitat de la FAVBAIX

més informació »

CCOO denuncia pràctiques antisindicals a Groundl España a l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat

Proveïdora d'empreses com Easyjet, Ryanair i Norwegian.

més informació »

La Federació d'Educació de CCOO ha signat un acord per a les treballadores de les llars d'infants d'Olèrdola

5 anys de lluita.

més informació »

CCOO, PTP i FAVBAIX fan una campanya per demanar que el Trambaix travessi el polígon El Pla de Sant Feliu de Llobregat a Molins de Rei

Presentació demà divendres, 29 de novembre, a les 12 hores, al c/ Laureà Miró, 434, de Sant Feliu de Llobregat.

més informació »

Vagues parcials de la plantilla de TVC

A partir d'avui dijous, 28 de novembre.

més informació »

CCOO, PTP I FAVBAIX fan una campanya per demanar que el Trambaix travessi el polígon el Pla (de Sant Feliu a Molins de Rei)

CCOO, l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i la Federació d'Associació de Veïns i Veïnes del Baix Llobregat presenten la campanya: “Volem el Trambaix al Pla”. L'objectiu és exigir que l'extensió del Trambaix de Sant Feliu de Llobregat a Molins de Rei (travessant el polígon el Pla), sigui inclòs al Pla Director d'Infraestructures 2021-2030 de la Generalitat de Catalunya.

més informació »

CCOO ha organitzat l'acte: “Efectes socials i laborals de la violència masclista”

El comitè de Dones de CCOO del Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia-Garraf, que al seu 11è congrés es va definir com a sindicat feminista, ha organitzat l'acte: “Efectes socials i laborals de la violència masclista”, dins dels actes commemoratius del 25 de novembre, Dia Internacional per l'eliminació de la violència masclista envers les dones.

CCOO ha organitzat un acte d'homenatge a Juan Requena

CCOO, Esplugues en Comú – Podem i l'Ajuntament d'Esplugues han organitzat un acte d'homenatge a Juan Requena, sota el títol: “Un compromís militant per la igualtat i la solidaritat el divendres 22 de novembre a la Biblioteca Pare Miquel d'Esplugues de Llobregat Juan Requena va morir el passat mes de febrer de 2019, va ser un destacat dirigent sindical a l'empresa Corberó d'Esplugues, regidor pel PSUC al primer Ajuntament democràtic de la ciutat, secretari general de CCOO de Pensionistes i Jubilats durant molts anys i va participar a diferents moviments i plataformes socials de la ciutat i la comarca del Baix Llobregat.

S'arriba a un acord sobre l'ERO de Bayer Hispania

CCOO fem una valoració positiva de l'acord, ja que ha permès reduir l'afectació de l'expedient i s'han aconseguit les millors condicions possibles per a les persones afectades, a més d'incloure un nou concepte d'indemnització.

més informació »

CCOO valora positivament la sentència que declara la readmissió obligatòria dels 3 treballadors acomiadats per SLM

CCOO d'Indústria de Catalunya valora molt positivament aquesta sentència, ja que dona la raó als arguments defensats pel Gabinet Tècnic i Jurídic del sindicat, que ha portat el cas. Amb la readmissió dels treballadors ha quedat palesa la persecució sindical que han patit aquestes tres persones per defensar els drets i les condicions laborals del conjunt de treballadors i treballadores de SLM-T12.

més informació »

Davant l'incendi a Faurecia d'Abrera, CCOO espera que es pugui tornar a la normalitat al més aviat possible i vetllarà perquè aquesta situació d'excepcionalitat no afecti els llocs de treball

CCOO manifesta el seu suport absolut i solidaritat amb les treballadores i treballadors de la planta de Faurecia d'Abrera, després de l'incendi ocorregut la matinada del 20 de novembre, i es posa a la seva disposició en tot allò que sigui necessari perquè es pugui normalitzar la situació al més aviat possible. CCOO està coordinant sindicalment les diferents empreses implicades perquè aquesta situació d'excepcionalitat no afecti els llocs de treball a Faurecia ni a la resta d'empreses del sector que s'han vist afectades per aquest lamentable accident.

La Maternitat d'Elna als Instituts de Molins de Rei

L'Àmbit de cultura de CCOO del Baix Llobregat amb col·laboració dels instituts d'Educació secundària de Molins de Rei, Bernat el ferrer i Lluís de Requesens han instal·lat l'exposició ¨La maternitat d'Elna ¨elaborada per la Fundació Cipriano Garcia de CCOO, i han realitzat una sèrie d'activitats educatives.

CCOO organitza un acte homenatge a Juan Requena

CCOO, Esplugues en Comú – Podem i l'Ajuntament d'Esplugues organitzen un acte d'homenatge a Juan Requena, sota el títol: “Un compromís militant per la igualtat i la solidaritat el divendres 22 de novembre a les 19 hores a la Biblioteca Pare Miquel d'Esplugues de Llobregat (c. Angel Guimerà, 106-108). Juan Requena va morir el passat mes de febrer de 2019, va ser un destacat dirigent sindical a l'empresa Corberó d'Esplugues, regidor pel PSUC al primer Ajuntament democràtic de la ciutat, secretari general de CCOO de Pensionistes i Jubilats durant molts anys i va participar a diferents moviments i plataformes socials de la ciutat i la comarca del Baix Llobregat.

més informació »

CCOO organitza l'acte: “Efectes socials i laborals de la violència masclista”

El comitè de Dones de CCOO del Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia-Garraf, que al seu 11è congrés es va definir com a sindicat feminista, organitza l'acte: “Efectes socials i laborals de la violència masclista”, dins dels actes commemoratius del 25 de novembre, Dia Internacional per l'eliminació de la violència masclista envers les dones. Serà el divendres 22 de novembre a les 10.30 hores, a la seu de CCOO de Cornellà (Ctra. d'Esplugues, 68), estarà conduit per la Monica Alarcón, secretària de Dones, Igualtat i Polítiques LGTBI de CCOO Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia-Garraf i comptarà amb les ponències i intervencions de: · Elvira Vidal Navarro, docent i membre de CCOO d'Educació amb la ponència: “Eduquem en igualtat?” · Carmen Romero López, docent, farà un recull de “Mostres literàries en clau de dones” · Francisca Verdejo Torralba, jutgessa del Jutjat de violència sobre la Dona núm. 2 de Barcelona, farà la ponència titulada: “La complejidad del concepto violencia de género”