Actualitat

CCOO commemora el 25-N, Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones i les Criatures

El comitè de Dones de CCOO del Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia-Garraf, que al seu 11è congrés es va definir com a sindicat feminista, organitza l'acte: “Ni un pas enrere! Ens volem vives i lliures!”, dins dels actes commemoratius del 25 de novembre, Dia Internacional per l'eliminació de la violència masclista envers les dones, que està organitzant CCOO arreu del territori. L'acte realitzat de manera semipresencial a la seu del sindicat a Cornellà i via telemàtica al propi canal d'Instagram, s'ha fet la lectura del Manifest del 25N i al final s'ha organitzat una performance en record al miler de dones assassinades per la violència masclista des que es va començar a comptabilitzar el 2003. El Baix Llobregat va viure en 2019 un any negre, amb cinc dones mortes per violència masclista, i ja són quatre les víctimes d'aquesta xacra social, cinc comptant a Ciria, una nena de 3 anys, cruelment assassinada pel seu pare, en el que portem de 2020.

més informació »

CCOO valora positivament el principi d'acord assolit a Faurecia

CCOO d'Indústria de Catalunya valora positivament el principi d'acord sobre l'ERO de Faurecia, assolit divendres pel comitè i la direcció de l'empresa, ja que ha permès reduir el volum de persones afectades per l'expedient de 160 a 124 i evitar mesures traumàtiques mitjançant baixes voluntàries, prejubilacions i recol·locacions. La plantilla ha ratificat el preacord per majoria en les assemblees celebrades avui, amb la qual cosa queda desconvocada la vaga prevista.

Es constitueix la Comissió de Reindustrialització de Robert Bosch

La representació sindical dels treballadors i treballadores hem insistit en la importància de la reindustrialització de la planta de Castellet, la qual cosa ha de suposar atreure inversors que donin continuïtat a l'activitat industrial de la planta i permetin mantenir la màxima ocupació possible.

més informació »

La plantilla de Faurecia intensifica les mobilitzacions contra l'ERO

Davant la manca d'avanços en la negociació, el comitè d'empresa ha convocat una concentració aquest dijous i una vaga del 23 al 27 de novembre per forçar l'empresa a retirar l'ERO i buscar alternatives que permetin garantir la màxima ocupació possible.

més informació »

CCOO presenta mocions als ajuntaments i als consells comarcals del Baix Llobregat, l'Alt Penedès, de l'Anoia i del Garraf exigint seguretat als centres educatius

El sindicat intercomarcal de CCOO d'Educació demana al Departament d'Educació que elabori un protocol de ventilació que tindrà una decisiva incidència sobre la salut de l'alumnat i el personal treballador dels centres educatius. Sabem que la covid-19 es transmet per aerosols en espais tancats i, aquest element obliga a adoptar mesures concretes amb relació a la ventilació dels espais tancats per evitar l'alta concentració de virus en suspensió i el contagi. Extrapolant les recomanacions que fa l'Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis de l'Aigua, IDAEA-CSIC, per dimensió i ocupació de les nostres aules, la gran majoria amb sobreràtios, més enllà de l'obertura de finestres, caldria una renovació de l'aire 15 vegades per hora. La ventilació mecànica és una opció alternativa i ofereix avantatges, com adequar-se amb independència de les variacions atmosfèriques, economia en el cost de la instal·lació atenent a la seva rendibilitat tèrmica, ventilació permanent amb cabals necessaris de l'ordre que es vulgui, expulsió controlada de l'aire viciat i facilitat de muntatge i inspecció.

més informació »

Nova jornada de mobilització de la plantilla de Faurecia contra l'ERO

CCOO d'Indústria de Catalunya dona suport a la mobilització i les reivindicacions dels treballadors i treballadores de Faurecia i exigeix a la direcció de l'empresa la retirada de l'expedient i que s'assegui a negociar per trobar una alternativa que garanteixi la màxima ocupació.

més informació »

CCOO rebutja l'ERO presentat per Doga Metal Parts per acomiadar la meitat de la plantilla

CCOO d'Indústria de Catalunya rebutja l'ERO que ha presentat l'empresa Doga Metalparts per acomiadar 49 persones de les 76 que té en plantilla, adduint raons productives i organitzatives. CCOO denuncia que l'expedient no respon a causes justificades, sinó que es tracta d'una decisió estratègica del Grup Doga, que pretén deslocalitzar part de la producció de la planta d'Abrera a la fàbrica que té a Navarra.

Maite Carranza presenta 'Una bala para el recuerdo' a CCOO

Demà dimecres, 11 de novembre, a les 18 hores, a la sala d'actes de CCOO a Cornellà, tindrà lloc l'acte de presentació del llibre: ”Una bala para el recuerdo”. Ens acompanyarà l'autora del llibre, Maite Carranza, havia estat professora de llengua i literatura, però des dels anys noranta és escriptora i guionista de televisió. És la història d'un noi de tretze anys que acabada la guerra civil, ha de recórrer cents de kilòmetres per anar a buscar al seu pare a un camp de presoners i les vicissituds que es trobarà en el camí. L'acte es farà simultàniament amb presència física amb tots els protocols sanitaris i amb retransmissió en directe pel canal youtube de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf (https://www.youtube.com/watch?v=P10IIp38zg0) La presentació d'aquest llibre, està organitzat per l'Aula de formació Joan Garcia-Nieto i el Centre d'Estudis Comarcals de Baix Llobregat. ¿

més informació »

Comencen les mobilitzacions contra l'ERO presentat per Faurecia

Les treballadores i treballadors de la fàbrica de Faurecia d'Abrera inicien aquesta setmana un calendari de mobilitzacions contra l'ERO presentat per l'empresa per acomiadar 160 persones. La primera de les accions previstes serà una concentració aquest dimarts, coincidint amb la propera reunió del període de consultes de l'expedient, i dijous s'ha convocat una marxa lenta de vehicles.

més informació »

CCOO acull una jornada sobre el dret a morir dignament

La jornada, que va ser ajornada per la situació de la pandèmia, es farà de forma presencial amb aforament limitat, respectarà criteris de normativa sanitària i serà retransmesa en directe pel canal youtube de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf. L'organitzen conjuntament CCOO del Baix Llobregat i l'Associació pel Dret a Morir Dignament de Catalunya (DMD). Començarà a les 10 hores i serà presentada per Joana Solsona, secretària general del Sindicat de Pensionistes CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf; Sílvia Fernández, delegada de CCOO a l'Hospital de Viladecans, i la clourà Josep M. Romero, secretari general de CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf. El contingut anirà a càrrec d'Isabel Alonso, vicepresidenta de DMD-Catalunya, que abordarà els drets dels pacients en temps de la COVID-19 i el Document de Voluntat Anticipades. La presidenta de DMD-Catalunya, Glòria Cantarell, parlarà sobre cures pal·liatives i eutanàsia i, finalment, Xavier Gol, coordinador d'Incidència Política de DMD-Catalunya farà un recorregut sobre l'actualitat i recorregut històric de la llei d'eutanàsia.

més informació »

CCOO valora positivament que SEAT s'aculli a les recomanacions acordades pel Consell de Relacions Laborals de Catalunya

La direcció de SEAT ha anunciat la decisió d'implantar el teletreball com a mesura de contenció sanitària, atenent la sol·licitud realitzada per les seccions sindicals de CCOO i UGT, mentre duri l'actual situació de repunt de la pandèmia de COVID-19 i es continuïn aplicant les mesures de restricció de la mobilitat, emparades per l'estat d'alarma. Aquesta decisió suposa, en la pràctica, que aproximadament 5.000 persones que treballen als 5 centres de SEAT de Catalunya faran teletreball diàriament des de casa seva, disposant de les eines de treball i els mitjans necessaris.

més informació »

La Plataforma "Volem el Trambaix al Pla" presenta al·legacions al Pla d'infraestructures 2021-2030

Document d'esmenes.

més informació »

CCOO Alt Penedès crea un espai de suport a Vilafranca del Penedès per a les persones més vulnerables

El sindicat ampliarà el seu catàleg d'assessorament inaugurant un nou espai de suport a la tramitació telemàtica d'ajuts i altres gestions per a persones en situació de vulnerabilitat de l'Alt Penedès. S'oferirà els dijous al matí, a la seu de CCOO a Vilafranca del Penedès (pl. Penedès, 4) i serà un servei obert al conjunt de la ciutadania de l'Alt Penedès, gratuït i vinculat a un posterior compromís afiliatiu. Per accedir a aquest servei caldrà concertar cita prèvia, trucant al 93 890 39 82 o enviant un correu a bllapag@ccoo.cat. La pandèmia del coronavirus ha generat una crisi econòmica i nombroses persones han començat a patir-ne les conseqüències. Per afrontar aquesta crisi econòmica, les administracions han impulsat nous ajuts. El canal per sol·licitar aquests ajuts i d'altres de ja existents que s'ha implementat és la via telemàtica, per reduir la presencialitat. Davant aquest nou canal de tramitació, moltes persones en risc tenen dificultats per accedir als sistemes informàtics o no disposen de coneixements digitals per poder-los realitzar. Ens referim als tràmits propis de l'Administració de l'Estat (ingrés mínim vital, prestacions del SEPE, pensions...) i de l'Administració de la Generalitat (renda garantida de ciutadania, ajuts puntuals COVID-19, ajuts d'habitatge, SOC, etc.), en què la via de tramitació ha de ser telemàtica, ja que és pràcticament impossible concertar cita prèvia per anar a les oficines del SEPE, del SOC o de la Seguretat Social i els telèfons estan col·lapsats, la qual cosa dificulta l'accés a l'ajuda a les persones vulnerables.

més informació »

CCOO critica la requalificació urbanística de Gallina Blanca aprovada ahir al ple municipal de Sant Joan Despí

Els importants beneficis per a Airina i Agroalimen han de ser rigorosament analitzats.

Vaga al centre d'Elecnor de Sant Feliu de Llobregat els dies 2 i 3 de novembre

El comitè d'empresa ha convocat dues jornades de vaga de vint-i-quatre hores els propers dies 2 i 3 de novembre perquè l'empresa no respecta les mesures de prevenció de riscos laborals i per denunciar també l'acomiadament d'un treballador de seixanta-tres anys, després de patir un accident laboral.

més informació »

CCOO rebutja l'ERO que planteja Faurecia per acomiadar 160 persones a la planta d'Abrera

CCOO considera que aquesta mesura és desproporcionada i insta l'empresa a retirar l'expedient i a asseure's a negociar per trobar una alternativa que garanteixi la màxima ocupació. Davant d'aquest escenari, el comitè d'empresa de Faurecia ha decidit convocar una vaga indefinida a partir del proper 18 de novembre.

més informació »

El Fòrum Social del Baix Llobregat (FSB) denuncia les mancances i insuficiències del sistema sanitari del Baix Llobregat

La majoria de les organitzacions que conformen el Fòrum Social del Baix Llobregat (FSB) com a aliança unitària de les forces polítiques, sindicals i veïnals de la comarca, en el qual participen CCOO, UGT, la Federació Associacions de Veïns i Veïnes, aFFaC, PSC, ERC i Comuns del Baix Llobregat, es va reunir la setmana passada amb un únic punt de l'ordre del dia: analitzar la situació actual del sistema de salut de la comarca. Volem destacar que l'FSB sempre ha estat un espai de lluita pels drets socials, especialment pel que fa a l'educació, la sanitat i la dependència del Baix Llobregat. La pandèmia torna a evidenciar les insuficiències i la precarietat encara existent al sistema. Les organitzacions CCOO, UGT, la Federació Associacions de Veïns i Veïnes, aFFaC, PSC, i Comuns del Baix Llobregat critiquem la manca d'increment pressupostari en salut promès pel Govern. El pressupost del 2020 segueix sent inferior al que teníem abans de l'inici de les retallades, sense tenir en compte que s'ha incrementat la cartera de serveis i l'envelliment progressiu de la població.

més informació »

CCOO i Càritas signen un conveni de col·laboració per reforçar la xarxa solidària i donar suport a l'Economat de Vilanova i la Geltrú

El conveni vol reforçar el treball compartit dues entitats de trajectòries diferents, amb valors compartits, per enfortir els espais socials que articulen respostes a la crisi actual. Ho volen fer a través d'accions de voluntariat solidari, ajuda mútua, donació de recursos alimentaris i activitats de sensibilització. L'acte de signatura tindrà lloc el dijous 29 d'octubre a les 13 hores a l'Economat de Vilanova i la Geltrú (carrer Recreo 6-14), a càrrec de Ramon E. Carbonell Pujol, Director de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat i Albert Rodríguez, coordinador de CCOO al Garraf. CCOO que porta molts anys articulant la seva XAS (xarxa d'acció solidària) fent campanyes de recollida de material escolar a l'inici de curs i joguines al Nadal, recentment ha creat a la comarca del Garraf un punt d'informació, assessorament i suport a persones i famílies amb risc de vulnerabilitat social. Amb aquesta iniciativa farà una campanya informativa i de sensibilització, adreçada als seus més de 2500 persones afiliades, seccions sindicals i comitès d'empresa on té presència, perquè promoguin entre altres accions de suport, voluntariat i campanyes de recaptes d'aliments a les empreses fent aportacions de donació en espècies que seran donades íntegrament a l'Economat de Vilanova i la Geltrú.

S'arriba a un principi d'acord sobre l'ERO presentat per Aryzta Bakeries Iberia

A última hora d'ahir a la tarda, la direcció i el comitè d'empresa d'Aryzta Bakeries Iberia van arribar a un principi d'acord sobre l'ERO. Malgrat que finalment no s'ha pogut evitar el tancament de la planta d'Olesa, CCOO d'Indústria valora positivament l'acord, ja que s'han aconseguit unes bones condicions de sortida per a la plantilla, per sobre de les plantejades inicialment per Aryzta.

més informació »

La plantilla d'Aryzta Bakeries Iberia intensifica les mobilitzacions en defensa dels llocs de treball

Les treballadores i treballadores de la planta d'Aryzta Bakeries Iberia d'Olesa no es rendeixen i intensifiquen les seves accions de protesta contra l'ERO i en defensa dels seus llocs de treball, abans que finalitzi el període de consultes de l'expedient, el proper divendres 30 d'octubre. Coincidint amb les pròximes reunions entre la direcció de l'empresa i la representació de la plantilla, amb la mediació de l'Administració, s'han convocat dues noves concentracions divendres 23 i dilluns 26 d'octubre, a les 15 hores, davant la seu dels Serveis Territorials de Treball de Barcelona.

més informació »

Nova mobilització de la plantilla d'Aryzta Bakeries en defensa dels seus llocs de treball

Demà dimarts, 20 d'octubre, a Barcelona.

més informació »

CCOO assenyala la manca de personal i de recursos als centres penitenciaris com a motiu principal dels incidents violents de dimarts al CP Brians 2

L'Agrupació de Personal Penitenciari del sindicat considera que el Departament de Justícia no protegeix la seguretat dels interns ni de la plantilla.

Albert Villanueva presenta 'Por hacer a tu muerte compañia' a CCOO

Demà dijous, 15 d'octubre, a les 18 hores, a la sala d'actes de CCOO a Cornellà, en el marc del Club de Lectura Cocos de l'Aula de Formació Joan N. García-Nieto, tindrà lloc l'acte de presentació del llibre: ”Por hacer a tu muerte compañia”. Ens acompanyarà l'autor del llibre, mestre de l'escola Sagrada Família de Viladecans, Albert Villanueva. Es tracta d'una novel·la històrica que es desenvolupa agafant de fil conductor la investigació que fa la protagonista, Julia, sobre la vida del seu avi, Martí. La novel·la recorre, entre d'altres, la història contemporània de Gavà, la construcció de l'American Lake i moments, episodis i personatges claus del moviment obrer català de principis de segle.

més informació »

S'arriba a un preacord en l'ERO presentat per l'empresa de 'vending' Selecta i queda suspesa la vaga

Del 13 al 15 d'octubre es passarà el preacord a tota la plantilla per a la seva ratificació.

més informació »

Convocada vaga indefinida a l'empresa de venda automàtica Selecta, que pretén fer 347 acomiadaments

Davant l'immobilisme de l'empresa amb l'ERO, es convoca vaga indefinida a partir del proper 13 d'octubre.

més informació »

Concentració a Barcelona contra el tancament de la planta de Robert Bosch Castellet

Serà aquest divendres, 9 d'octubre, de 10 a 12 hores, a la plaça de Sant Jaume. Està previst que una representació de la plantilla sigui rebuda al Palau de la Generalitat, on demanaran el suport de l'Administració per trobar una alternativa industrial a l'expedient.

més informació »

CCOO lliura aquesta setmana el material escolar recollit a través de la XAS (Xarxa d'Acció Solidària) a les escoles Ignasi Iglesias de Cornellà i Pau Casals de Viladecans

La Xarxa Acció Solidaria (XAS), impulsada per CCOO del Baix Llobregat - Alt Penedès -Anoia i Garraf ha tancat la 8a campanya de recollida de material escolar a centres educatius de les comarques amb més de 300 kilos. El material recollit per persones afiliades, membres de comitès d'empresa, seccions sindicals, on destaca el compromís de la secció sindical de CCOO de Cofidis, s'ha repartit aquesta setmana a les EscoIes Ignasi Iglesias de Cornellà i Pau Casals de Viladecans.

més informació »

La plantilla de Robert Bosch Castellet intensifica les mobilitzacions contra el tancament de la planta

Assemblea informativa demà dimecres, 7 d'octubre.

Concentració de la plantilla d'Aryzta Bakeries Iberia a Olesa

Aquest dimecres, les treballadores i treballadors d'Aryzta Bakeries Iberia es concentraran davant de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat per demanar el suport de l'Administració en defensa dels seus llocs de treball. Està previst que l'alcalde rebi una representació de la plantilla.

més informació »

CCOO lliura aquesta setmana el material escolar recollit a través de la XAS (Xarxa d'Acció Solidària) a l'Escola Joan Maragall de Vilanova del Camí

La Xarxa Acció Solidaria (XAS), impulsada per CCOO del Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia i Garraf ha tancat la 8a campanya de recollida de material escolar a centres educatius de les comarques amb més de 300 kilos. El material recollit per persones afiliades, membres de comitès d'empresa, seccions sindicals, on destaca el compromís de la secció sindical de CCOO de Cofidis, s'ha repartit aquesta setmana a la EscoIa Joan Maragall a Vilanova del Camí, on Alfred Simó, responsable del Sindicat d'Educació a l'Anoia va fer entrega del material al director de l'escola, Guillem Duocastella.

Concentració de CCOO i UGT pel futur del Penedès

Demà dissabte, 3 d'octubre, a les 11 hores, CCOO i UGT convoquem una mobilització a Santa Margarida i els Monjos pel futur del Penedès, oberta al conjunt de la ciutadania, amb el lema “Volem futur al Penedès. Amb treball digne, amb indústria, amb una economia productiva i sostenible”.