CCOO convoca vaga de 24 hores a Extel Contact Center

Divendres, 31 de maig, a l’Hospitalet de Llobregat

La plantilla d’Extel Contact Center de l’Hospitalet, que presta el servei de 1004 de Movistar, va acordar en assemblea la convocatòria de vaga davant la contínua pèrdua de serveis i la disminució de la plantilla. Amb el suport de CCOO, la vaga serà aquest divendres, 31 de maig, amb concentració a les 12.00 hores a les portes del centre de treball, a la plaça d’Europa, 17-19, de l’Hospitalet.

Des de l’ERO del 2016 i la modificació substancial de les condicions de treball del 2017, s’han produït diverses subrogacions de plantilla, no renovacions de contractes eventuals i acomiadaments disciplinaris per suposats baixos rendiments i baixes mèdiques, que han fet reduir la plantilla de 350 a 85 persones.

L’empresa acaba de comunicar un altre procés de subrogació d’11 treballadores que havien de cobrir el nou servei previst per a SegurCaixa, i que finalment no es realitzarà des d’Extel.

El sector de contact center és un dels més precaris: al voltant del 70 % de les persones que hi treballen són dones, i d’aquestes la meitat són joves menors de 35 anys; la majoria treballa 30, 25 hores, o menys, amb un salari mitjà d’uns 600-700 euros.

A aquestes precàries condicions s’hi ha de sumar la sobrecàrrega de treball, l’establiment d’objectius inassolibles i la manca de descans o de pausa per anar al lavabo, fet que crea un mal clima laboral i incrementa la càrrega mental de la plantilla.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de maig de 2019