El Comitè d’Empresa de Nissan signa un acord de conveni col·lectiu

Adequant la plantilla a les necessitats

El Comitè d’Empresa i la direcció de Nissan han arribat a un acord de conveni col·lectiu que tindrà vigència fins al 31 de març del 2022.

L’acord estableix la sortida de 600 treballadors i treballadores dels centres de la Zona Franca i Montcada, 450 de les quals a través de prejubilacions, que estableixen un 85 % del salari net i una prima d’indemnització equivalent al 5 % del salari net fins als 63 anys. També hi haurà 50 baixes incentivades en les operacions industrials i als centres esmentats, i la resta correspondran a reestructuracions diverses en altres funcions de la companyia.

També s’estableixen uns increments salarials de l’1 % no consolidable per al 2019, un 1 % consolidable per als anys 2020 i 2021, més un 0,5 % no consolidable, respectivament.

En el capítol d’ocupació, la companyia es compromet, durant la vigència del conveni, a adequar la plantilla a les necessitats actuals, en virtut de les propostes plantejades, i a treballar per garantir el nivell d’ocupació existent un cop aplicades les mesures. En cas que calgués fer nous ajustos, aquests es farien per la via de les prejubilacions. En aquest sentit, s’ha compromès a fer una inversió equivalent a 70 milions d’euros per adequar la planta de pintura a la normativa mediambiental vigent.

Des de CCOO de Nissan es valora l’acord assolit des de la perspectiva de continuar treballant per garantir la viabilitat de la planta, exigint un compromís industrial de la companyia que permeti que, amb les mesures acordades, es pugui entreveure un futur exempt d’incerteses i que generi estabilitat.

Barcelona, 9 de maig de 2019