format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

Després del col·lapse de les urgències

CCOO a l'Hospital del Mar també demana un canvi de model sanitari

Quan es van inaugurar les noves instal·lacions d’urgències de l’Hospital del Mar de Barcelona es van col·lapsar a l'instant. El nou edifici ha proporcionat més espai, però els problemes segueixen sent els mateixos. Tenim les urgències antigues i noves en funcionament, però les lliteres continuen als passadissos i les sales d’espera s’utilitzen per atendre als malalts. Els pacients passen molt de temps ingressats a urgències, ja que no poden passar a les unitats d’hospitalització, atesa la mancança de llits.

Des de CCOO hem reclamat a diferents reunions l’augment de personal, però des de direcció de Recursos Humans només posen reforç quan es donen situacions “crítiques”, la qual cosa és del tot insuficient, ja que l’assistència a urgències és sempre elevada. Ens trobem en període de grip i, per tant, la situació només pot empitjorar.

Els professionals mantenen el sistema sanitari a costa de la seva salut, de treballar més hores que les que marca la seva jornada i, en molts casos, amb contractació precària.

En definitiva, CCOO considerem que la situació pot esdevenir encara pitjor del que ja està sent aquests dies i potser caldria un replantejament del model sanitari, en què es reforcés més l’atenció primària i la dels CUAP (centres d’urgències d’atenció primària).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 de gener de 2019