format impressió |  contrast

Cercador
CCOO del Barcelonès

Concertació social

CCOO demana més diàleg social per a les contractacions a l'Ajuntament de Badalona

Davant la notícia publicada ahir als mitjans de comunicació respecte de la contractació de 142 persones a l’Ajuntament de Badalona, CCOO volem manifestar el següent.

Lamentem molt que després de la desaparició de l’IMPO (Institut Municipal per la Promoció de l’Ocupació) com a ens municipal i el seu Consell d’Administració, del qual CCOO formava part, hagi desaparegut per complet la concertació social entre el consistori i els agents socials en temes d’ocupació, especialment amb els sindicats. Recordem que aquestes contractacions estan finançades pel SOC i el SEPE, que són organismes públics.

Aquesta situació anòmala actual fa que no hi hagi cap mena de control ni discussió sobre aquestes contractacions, ni tan sols el control sindical del Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Badalona, que és el legítim representant d’aquest grup de treballadores i treballadors.

CCOO trobem positives aquestes contractacions, insuficients per l’alt nivell d’atur de llarga durada a la ciutat, i que no deixen de ser temporals, encara que pal·liaran un temps la greu situació que pateixen els col·lectius als quals van adreçades.

La situació de manca de plantilla de l’Ajuntament de Badalona és molt greu des de fa temps, i ja hem denunciat diverses vegades davant la Inspecció de Treball la utilització dels plans d’ocupació per substituir llocs de treball que haurien de ser indefinits. Esperem que no es torni a repetir aquesta greu situació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 de gener de 2019