format impressió |  contrast

Cercador
CCOO del Barcelonès

Demà divendres, 22 de juny

CCOO a Makro Badalona convoca vaga per reclamar la recuperació de drets laborals sostrets per imposició

L'empresa Makro, filial del grup alemany Metro AG, ha imposat la pèrdua de diversos drets laborals al conjunt de la plantilla de forma injustificada tot i tenir beneficis. CCOO, amb el suport del conjunt de la plantilla, està realitzant diverses mobilitzacions, arreu de l’Estat, per denunciar la situació i exigir la negociació real amb l'empresa que porti a recuperar els drets arrabassats en l’aplicació de la modificació de les condicions laborals que permet l'article 41 de l’Estatut dels treballadors arran de l'aplicació de la reforma laboral.

Així, demà divendres, 22 de juny, es farà vaga a Makro Badalona (polígon industrial Pomar de Dalt, Riera Montealegre, 2-12, Badalona).

CCOO denuncia que els drets sostrets comporten pitjors condicions per als treballadors i treballadores i porten a la convocatòria de la vaga:
- Complement d’IT (Incapacitat Temporal): a partir d’ara es perd més del 30% del salari quan s’està en situació de baixa laboral.
- Vacances: l’empresa redueix el gaudi de vacances a l’estiu i obliga a fer-les fora del període escolar.
- Treball en festius: a partir d’ara la direcció pot obligar a treballar en festiu com a part de la jornada ordinària.
- Jornada irregular: s’estableix una nova jornada irregular a disposició permanent de la direcció.

CCOO exigeix a la direcció de l’empresa que canviï la pràctica d’imposar els seus interessos per la negociació real d’un acord que tingui en compte i respecti els drets del conjunt de la plantilla.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de juny de 2018