format impressió |  contrast

Cercador
CCOO del Barcelonès

Destinació d'un 30% de les noves promocions a habitatge assequible

CCOO valora positivament les mesures aprovades ahir per l'Ajuntament de Barcelona que milloren el dret a un habitatge digne

La Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona va aprovar ahir un conjunt d’actuacions (destinació a les noves promocions residencials de l’obligació de destinar un 30% a habitatge assequible, declaració de tot el municipi com a àrea amb dret de tanteig i retracte) en línia amb la possibilitat d’ampliar promoció d’habitatge públic a la ciutat arran d’una iniciativa de diverses entitats socials de la ciutat a les quals felicitem.

Per al sindicat, aquestes decisions van en sintonia amb les nostres demandes per redreçar una greu situació de mancança de l’accés al dret a l’habitatge digne que afecta una part important de la població.

L’habitatge ha de ser considerat un dret fonamental bàsic de ciutadania i una prioritat per totes les administracions si volen realment desenvolupar accions de xoc contra la precarietat social. CCOO defensem una política que garanteixi el dret a l’habitatge digne i l’ús social garantint els recursos suficients per facilitar l’accés, la dació en pagament, l’increment dels parcs d’habitatge públic de lloguer social, la modificació legal de la normativa que regula el lloguer i el foment de la rehabilitació dels habitatges existents, així com una necessària regulació del mercat immobiliari que fomenti també aquestes situacions.

Mesures com les aprovades ahir conflueixen amb la nostra reivindicació que el sector públic també es converteixi en un veritable dinamitzador d’una economia al servei de les persones.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de juny de 2018