format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

Demà divendres, 27 d'abril, davant dels centres de Madrid, Zona Franca de Barcelona, Sevilla, Santander i Alacant

CCOO continua les mobilitzacions davant Makro per impedir que eliminin drets vitals de la plantilla

Makro, filial del grup alemany Metro AG, va iniciar el passat mes de febrer un procés de modificació de les condicions de treball en els seus centres d’Espanya amb el qual pretén imposar l’eliminació de drets. CCOO, primer sindicat a Makro, s’oposa a aquesta imposició i realitza una nova mobilització per a demà divendres, 27 d’abril, de 11.30 a 13.30 hores, amb concentracions davant dels centres de l’empresa a Paseo Imperial-Madrid, Zona Franca de Barcelona, Bormujos-Sevilla, Santander i Alacant.

La direcció de Makro pretén imposar a la plantilla una sèrie de mesures que elimina drets vitals:
- Instaurar una jornada irregular que obligui a treballar fins a 10 hores diàries sense cap compensació addicional i a voluntat de la direcció al mateix dia o amb preavís d’un dia per l’altre.
- Creació de calendaris trimestrals.
- Canviar el règim de vacances de forma que a 23 de les 37 botigues de Makro només tinguin dret a 15 dies en període estival. A la resta de botigues, 21 dies a l’estiu per a tothom.
- Eliminar l’actual sistema de millora en cas de IT (baixes mèdiques).
- Disponibilitat per part de l’empresa per obligar a treballar en diumenges i festius inclós que no siguin d’obertura comercial.
- Crear un nou sistema d’incentius per a la Força de Venda que rebaixa l’actual.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 d’abril de 2018