format impressió |  contrast

Idiomes

Cercador
CCOO del Barcelonès

CCOO d'Indústria instem els grups municipals de Barcelona a aprovar la unió dels tramvies

Foto CCOO d’Indústria de Catalunya considerem que cal finalitzar els 3,8 quilòmetres de xarxa de tramvia que manquen al tram central de l’avinguda Diagonal de Barcelona, i que permetrien connectar les dues línies de tramvia de la ciutat.

Arreu del món, les ciutats adopten mesures per millorar la qualitat de l’aire, i Barcelona no pot ser una excepció. No hi ha excuses per no completar l’eix ferroviari més important de la regió metropolitana i facilitar, així, la mobilitat d’estudiants, persones treballadores i ciutadania en general. A més, cal tenir en compte el següent:

- Els estudis sanitaris demostren l’afectació que la contaminació de l’aire té sobre la salut.

- Els estudis de mobilitat maximitzen la importància d’aquest eix per l’accés a un nucli de serveis com és el centre de la ciutat.

- També és del tot necessari connectar mitjançant un transport públic d’alta capacitat no només Barcelona, sinó tota l’àrea metropolitana, amb espais de forta projecció com el polígon 22@ o els campus universitaris; així com donar servei a més del 50% de la ciutadania, que no té carnet de conduir.

Alhora, també hem de tenir present que la indústria ferroviària és un sector industrial mediambientalment sostenible, clar exemple de la indústria amb projecció de futur que volem potenciar al nostre país. A Catalunya el composen empreses com Alstom, Siemens, Fainsa, Faiveley-Wabtec, Nertus i Irvia, entre d’altres, amb 2.850 llocs de treball directes, als quals cal afegir els llocs de treball no industrials, vinculats a la prestació del servei públic.

CCOO convidem tots els grups municipals que s’oposen al projecte a abandonar el tacticisme polític i a prendre en consideració aquests elements abans d’emetre el seu vot.

21/03/2018

Afilia't